خبر پیگیری جذب و استخدام مشاوران در آموزش و پرورش

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از کمبود شدید نیروی مشاور در آموزش و پرورش خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر تنها یک چهارم نیروی مورد نیاز مشاور را در اختیار داریم.

امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: مکلفیم خدماتی را در راستای نقش آموزش و پرورش در مشاوره و راهنمایی دادن در همه مقاطع ارائه دهیم و بر مبنای این تکلیف باید این مشاوره در تمام مدارس برای دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف در دسترس باشد و دانش‌آموزان تحت غربالگری روانشناختی و آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند و دانش‌آموزانی که نیازمند به ارائه خدمات باشند به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر همین اساس برنامه آموزش و پرورش این است که در تمامی نواحی در سطح کشور مراکز مشاوره را راه‌اندازی و تجهیز کند که تاکنون ۷۰۰ مرکز در سراسر کشور کد فعالیت گرفته و راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: یک طرح دیگر به نام یاری‌گران زندگی نیز وجود دارد که رویکرد این طرح جامعه محور، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که سبب می‌شود نتایج موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری دانش‌آموزان خواهد داشت.

تجلی‌نیا گفت: یکی از مسائلی که وجود دارد کمبود شدید نیروی مشاور در آموزش و پرورش است، در حال حاضر تنها یک چهارم نیروی مورد نیاز مشاور را در اختیار داریم و در حال تعامل با سازمان امور استخدامی برای جذب و استخدام تعدادی از مشاوران در آموزش و پرورش هستیم.

افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در راستان هرمزگان‌‌

به گزارش تسنیم، در آیین افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان هرمزگان که نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله، استانداری، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه فرهنگیان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل ورزش و جوانان و نیروی انتظامی حضور داشتند، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان‌‌، افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی را از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی طی چند سال اخیر برای همه مسئولین نظام دغدغه‌مندی ایجاد کرده ‌و همین موضوع باعث باعث شده پیشگیری از آسیب‌ها مسیر جدیدی را در پیش گرفته و اقدامات موثری در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است.

وی ‌با اشاره به لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان خاطرنشان‌کرد دانش‌آموزان به دلیل حساسیت های سنی و ویژگی‌های رشدی در معرض آسیب های بیشتری قرار دارند، در همین راستا تاکید بر اقدامات پیشگیرانه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بر نقش مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی در شناسایی ارجاع و مداخلات درمانی و همچنین خدمات مددکاری جهت کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در همین راستا توسعه و تجهیز مراکز مشاوره از اولویت‌های کاری اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

وی تصریح کرد: در پیشبرد اهداف مذکور مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی در ۱۹ منطقه استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال راه اندازی و تجهیز شد.

وی ضمن بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی تا کنون بیش از ۱۳۷۰۰ مراجع از مراکز مشاوره سطح استان خدمات تخصصی و رایگان دریافت کردند، اظهار داشت: بالغ بر ۲۸۱۱ مشاوره تلفنی نیز در بستر خط ملی نماد، اورژانس دانش آموزی صورت گرفته است.

ارائه خدمات رایگان در نخستین مرکز مشاوره اجتماعی شهرداری قشم

قویدل گفت: خط ۱۵۷۰ به صورت شبانه روزی و در دو نوبت صبح و عصر، توسط مشاورین متخصص آماده ارائه خدمات روانشناختی است.

منبع : تسنیم

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ