خبر مهم معاون وزیر کار درباره دستمزد کارگران در سال آینده

۱ نظر

معاون روابط کار وزیر کار با بیان اینکه تا کنون سه جلسه تخصصی کمیته مزد برگزار شده است، گفت: تا اسفند ماه ۸ تا ۹ جلسه برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی‌حسین رعیتی‌فرد در مورد اینکه آیا تعیین سبد معیشتی خانوار کارگری در جلسات کمیته دستمزد انجام شده است،‌گفت: تا کنون سه جلسه تخصصی کمیته دستمزد کارگران ذیل شورای عالی کار برگزار شده، اما هنوز سبد معیشت خانوار کارگری مشخص نشده است.

وی افزود: قرار است وزارت اقتصاد آمار شاخص‌های اقتصادی را اعلام کند که هنوز جمع‌بندی نکرده و بعد از آن سبد معیشت خانوار میانگین کارگری مشخص خواهد شد.

معاون روابط کار وزیر کار همچنین گفت: به نظر من تا اسفند ماه امسال در مجموع ۸ تا ۹ جلسه کمیته دستمزد کارگران برگزار خواهد شد. جلسات شورای عالی کار هم هر ماه یک جلسه طبق تقویم در شنبه‌های هر ماه برگزار می‌شود.

رعیتی‌فرد در مورد این که آیا تا آخر سال حداقل مزد کارگران برای سال آینده مشخص خواهد شد، تاکید کرد: قبل از پایان سال حتماً تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده مشخص می‌شود.

وی در مورد اینکه تا کنون با رایزنی مشکلات چه تعداد از کارگاه‌های دارای مشکل حل شده است،‌گفت: به هر حال برای رفع مشکل کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی پیگیری می‌کنیم و هر کارگاهی که مشکلی داشته و مراجعه کند، برای رفع آن اقدام می‌شود و تا کنون نیز مشکل بسیاری از کارگاه‌ها حل شده است.

معاون روابط کار وزیر کار همچنین در مورد خبر خوبی که در جلسه آینده شورای عالی کار بحث می‌شود گفت:‌آئین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۴۹ قانون کار که در مورد تامین مسکن کارگران است در جلسه شورای عالی کار بررسی می‌شود، البته قبلاً آئین‌نامه‌ای در این زمینه تهیه شده بود، اما مشخص نبود که کدام کارگران ذینفع و کدامها نیستند، لذا قرار است این آئین‌نامه مجددا بر اساس نظر شرکای اجتماعی یعنی کارگران، کارفرمایان و دولت در دستور شورای عالی کار قرار گیرد و یکبار دیگر بررسی شود.

منبع : خبرگزاری فارس 

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای خبر مهم معاون وزیر کار درباره دستمزد کارگران در سال آینده

  • ع
    علی نجفی
    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۵۹
    سلام حداقل دریافتی یک کارگر پس از کسر بیمه باید حداقل هفت میلیون باشد وقتی کارگری مثل من ذر شهرستان ماهی سه ونیم اجاره خونه میدم با دو فرزند دانشجو وبیمار دیابتی چطوری باید زندگی بکنند خدای من شاهده هفت ماهه گوشت نخریدم در یک اداره کار میکنم کارمند رسمی پشت میز نشین ماهی ده میلیون بدون مزایا میگره ما با چند برابر کار یک سوم حقوق اونو میگیریم فقط بخاطر کلمه رسمی وقراداد موقت بخاطر خدا کاری بکنید که هم عاقبت خود را بسازید وهم دنیای ما را جهنم نکنید خداوند مهربان همه ما را به راه راست هدایت بفرمایند

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ