خبر خوش وزیر علوم برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر خوشی را درباره دریافتی‌های اعضای هیات علمی تازه‌استخدام‌شده در دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استانی و استادان دانشگاه سمنان اظهار کرد: بر اساس مصوبه مشخصی که در تمام دانشگاه‌های کشور اجرا خواهد شد، مقرر شده است تا تمام اعضای هیات علمی در پنج سال نخست استخدامشان ویژه دیده شوند. وی تصریح کرد: این دسته از اعضای هیات علمی هر سال به مدت سه سال، پنج برابر مبلغ کل حکم استادیار پایه یک پژوهانه دریافت می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: استادان پیشکسوت و باسابقه باید دست استادان تازه استخدام‌شده را بگیرند و این افراد را نیز هم‌تراز با خود رشد دهند. زلفی‌گل ادامه داد: اعضای هیات علمی جدید هم باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببرند. وی گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در دستور کار روسای دانشگاه‌ها قرار گیرد، «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است؛ بدین معنا که رئیس دانشگاه باید همه سلایق و نظرات را زیر چتر حمایتی خود جای دهد و همه احساس کنند که رئیس دانشگاه همچون پدری مهربان فعالیت می‌کند و این البته کار سختی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روسای دانشگاه‌ها باید رفتارشان را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که قوانین و مقررات عادلانه وضع و منافع آن در همه دانشکده‌ها دیده شود. زلفی‌گل تصریح کرد: نیروهای جوان به‌صورت ویژه باید دیده شوند و این مساله‌ای است که روسای دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ