خبر استخدام ۳۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: قرار است ۶۶۰ معلم جدید امسال در عرصه آموزشی استان به کار گرفته شوند که بر این اساس کمبودی در زمینه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

قنبرعلی خوش‌آیینه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۳۶۰ نفر از دانش‌آموختگان تربیت معلم و پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش استان می شوند و علاوه بر آن ۳۰۰ نفر هم با پذیرش در آزمون استخدامی پیش رو، از ابتدای سال وارد مدارس خواهند شد.

وی تصریح کرد: قرار است آزمون استخدامی برای جذب در آموزش و پرورش برگزار شود و سهم استان، به کارگیری ۳۰۰ نفر نیروی انسانی از این طریق است که ۶۰ درصد از آنان در آموزش ابتدایی مشغول به تدریس خواهند شد.

وی افزود: این نیروها با پذیرش در آزمون استخدامی، از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد کلاس خواهند شد و در حین تدریس، در دوره های آموزشی نیز شرکت می کنند.

خوش آیینه با بیان اینکه برای جبران کمبود معلم، تلاش داریم تا از ظرفیت بازنشستگان هم کمک بگیریم، گفت: امسال ۹۲۰ نفر از نیروهای آموزشی بازنشسته می شوند که پیش بینی می شود نیمی از آنان، همکاری خود را با آموزش و پرورش ادامه دهند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس، در سال تحصیلی جدید، کمبود ۵۰۰ نفری معلمان استان، جبران خواهد شد.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ