حوادث ناشی از کار در استان خراسان جنوبی ۲۳ درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در استان طی سال گذشته خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، محمد سنجری توجه نکردن به رعایت اصول ایمنی و حفاظتی حین کار را از مهم‌ترین علل بروز حوادث ناشی از کار دانست و اظهار داشت: حوادث منجر به ایجاد تلفات، خسارات و ضایعه‌های انسانی و همچنین هدر رفتن منابع مالی می‌شود. وی بروز حوادث ناشی از کار در استان را نتیجه وجود شرایط و ابزار ناایمن و یا اعمال نامطمئن و ناایمن ذکر کرد و گفت: در سال گذشته تعداد حوادث ناشی از کار بررسی شده در استان ۵۷ مورد بوده که نسبت به سال ۹۳ کاهش ۲۳ درصدی داشته است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: برای جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از کار ابتدا باید علل موثر در بروز حوادث را بشناسیم تا بتوانیم از وقوع حادثه جلوگیری کنیم. سنجری بیان کرد: طراحی صحیح کار در رابطه با ساختمان و وسایل و تجهیزات انجام گرفتن صحیح کار، سرپرستی موثر حین کار، آموزش و آشناسازی کارکنان با جنبه‌های مختلف ایمنی، بهره گیری از وسایل ایمن و استاندارد و استفاده صحیح از وسایل حفاظت انفرادی، میزان حوادث را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی برای کارگران، پیمانکاران و کارفرمایان جهت آشنایی با خطرات حین کار از برنامه‌های کاری این اداره کل در سال ۹۴ بوده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: برای بازرسی و کنترل ایمنی محیط کار و آگاه کردن کارفرمایان و کارگران به مسائل ایمنی محیط کار و به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در سال ۹۴ حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان انجام شده است. سنجری به کارفرمایان توصیه کرد قبل از به‌کارگیری افراد برای کار، ابتدا نحوه استفاده از ماشین آلات و طریقه استفاده صحیح از وسایل ایمنی فردی را به کارگران آموزش دهند.

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

درحال آماده‌سازی نظرات کاربران ...