حمایت بهزیستی از اشتغال والدین کودکان کار

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ضمن تاکید بر فعالیت مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار در زنجان گفت: ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به والدین کودکان و معرفی پدران کودکان کار به شرکت های تولیدی و صنعتی برای اشتغال از جمله خدمات توانمندسازی این افراد است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در دومین کمیته پیشگیری از آسیب ها و مسایل اجتماعی که با حضور ۱۶ دستگاه دولتی و غیر دولتی همکار با بهزیستی در طرح حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان که به میزبانی بهزیستی برگزار شد، افزود: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود کودکان و نوجوانان کار وخیابانی را به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاص در نظر داشته و طی دو دهه اخیر بر حسب وظیفه ذاتی خود عهده دار این امر مهم بوده است.

وی با بیان اینکه تحصیل کودکان معرفی شده از سوی بهزیستی رایگان است، تصریح کرد: زمینه لازم برای تحصیل متناسب با شرایط کودکان کار وخیابان فراهم شده است و کارت آموزش برای کودکان فاقد شناسنامه یا برگه هویت و نیز صدورگواهی‌نامه آموزشی بر اساس آن در چارچوب مقررات مربوطه صادر می شود.

این مقام مسئول افزود: صدور بیمه نامه سلامت برای کودکان کار و خانواده های آنان رایگان است و خانواده های این افراد می توانند با ارایه معرفی نامه بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی بر اساس سن کودک به صورت زیر ۷ سال، بین ۷ تا ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال انجام می شود و برای هر گروه برنامه ای در نظر گرفته شده است و در مرکز کودکان کار و خیابان تحت نظارت بهزیستی، کلاس های تقویتی، آموزش مهارت های زندگی و... برای کودکان و آموزش مهارت های زندگی، سبک های فرزند پروری و... برای مادران به طور مستمــــر تشکیل می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان افزود: حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده آنها به منظور محو کار کودک با تاکید بر رعایت رویکرد دوستدار کودک و در چهارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه از اهداف اصلی طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است.

وی افزود: در این برنامه بر تامین نیازهای اولیه برای رشد و شکوفایی، افزایش کیفیت زندگی، استقلال نسبی کودکان کار و خیابان و خانواده های آنها با اولویت، بازگشت کودک به مدرسه و با استفاده از رویکردهای قوت مدار، اجتماع محور و تاب آوری در قالب برنامه بازتوانی تک دوزی شده ویژه هر کودک تاکید شده است.

منبع: ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ