حمایت از کارآفرینی و مهارت آموزی در زندان

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با خسروی مدیرکل زندان های استان و عضو هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندان های استان، آب‌شناس مدیرعامل بنیاد تعاون زندان های استان، شجاعی عضو هئیت اجرایی بنیاد تعاون استان دیدار و بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در بخش شیلات و دامداری، فرآوری محصولات کشاورزی و برش انواع سنگ های معدنی و تزئینی توسط این نهاد تاکید کرد.



محمد کرمی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور ایجاد بستر سازی مناسب و پویا در راستای حمایت موثر و کارآمد از خانواده زندانیان تصریح موکد کرد.
استاندار نداشتن یک مهارت شغلی را یکی از علل اصلی بیکاری و بزهکاری در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم زمینه مهارت آموزی را برای زندانیان در دوران محکومیت بر اساس شرایط بازار و علاقه اولیه آنها که اشتغال و درآمد زا باشد را فراهم کنیم و پشتیبانی لازم را از آنها بعمل آوریم پس از سپری کردن دوران محکومیت با شروع یک کسب و کارخوب مسیر زندگی خود را تغییر داده و به جای سربار بودن در جامعه می تواند ارزش آفرینی و به یک فرد مفید برای خود و اقتصاد خانواده باشد.
همچنین در این جلسه موضوعات رسیدگی به خانواده زندانیان، تسهیل جذب تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغالزایی و سرمایه گذاری، حمایت از کارآفرینی و مهارت آموزی در زندان مورد بحث قرار گرفت.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ