حقوق کارمندان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: حقوق کارمندان کشور در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند تا آنان نیز از تورم احتمالی عقب نمانند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، سعید نمکی، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: با سروسامان گرفتن اوضاع اقتصادی کشور می‌توان کمک خوبی به مناطق کمتر توسعه یافته کرد. باید یک کمیته اجرایی در استان تشکیل شود و محورهای توسعه استان بررسی شود و بعد از سه ماه نیز دوباره سفری به خراسان جنوبی خواهیم داشت تا پیشرفت فعالیت‌ها را ببینیم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: به طور قطع اگر بی عدالتی در بحث توزیع اعتبارات و منابع مشاهده کنیم با تخصیص بیشتر اعتبارات آن را جبران می‌کنیم.
نمکی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده شده و برای نخستین بار اعتبار دانشگاه‌ها تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته اما با توجه به بدقولی محقق نشد.
وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات بیشتر این کسری اعتبار را جبران خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم دانشگاه علوم پزشکی تنها بماند.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: حقوق کارمندان کشور در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند تا آنان نیز از تورم احتمالی عقب نمانند.
نمکی با بیان اینکه در بودجه سال آینده مبلغ ۶۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های عمرانی در بحث آموزش عالی کشور کنار گذاشته شده است، اظهار کرد: این اعتبار اهرمی برای ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها است.
وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور متوقف شده است، افزود: به دنبال ایجاد انگیزه برای مشارکت بخش خصوصی هستیم و لازم است با خرید تضمینی خدمت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد انگیزه کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان گذاشته شده اما با یک اقدام غیرمتعارف این رقم در آموزش و پرورش هزینه شده و توانستیم پاداش پایان خدمت بازنشستگان را تا پایان سال گذشته را تسویه کنیم.
نمکی بیان کرد: خراسان جنوبی ذخایر و سرمایه بسیار ارزشمندی به نام نیروی انسانی توسعه یافته دارد و نیروهای انسانی در استان به توسعه زیرساخت‌ها می‌چربد و می‌توان از این سرمایه استفاده کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه آموزش عالی کشور یکی از بدقواره‌ترین آموزش‌های عالی دنیا است، تصریح کرد: در دو دانشگاه استان ۸۵ درصد رشته‌ها مشابه است و این منطقی نیست.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در بودجه سال آینده بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور ۷۳ درصد افزایش داشته است، گفت: پژوهش‌هایی که در آن گره گشایی از نظام نباشد و تنها به تولید مقاله اکتفا کنند هیچ فایده‌ای ندارد.
نمکی افزود: از سال ۹۲ تاکنون بودجه‌های نظام سلامت کشور ۴۰۰ درصد افزایش داشته و سال گذشته نیز بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه کردیم.
وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها اختصاص یافته است، تصریح کرد: همچنین استان با کمبود کلاس درس مواجه است که امیدواریم کمبود این کلاس‌های درس را جبران کنیم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص جاذبه‌های طبیعی و محیط زیست استان نیز اظهار کرد: زیستگاه‌های درمیان، سربیشه، شاسکوه و نایبندان طبس را به بخش خصوصی نمی‌دهیم و به غیر از این نقاط اگر بخش خصوصی درخواستی بدهد استقبال می‌کنیم.
نمکی، قول مساعد اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و ایجاد بازارچه صنایع دستی در بیرجند را داد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ