حدود ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در وزارت نفت تبدیل وضعیت شدند

مشاور عالی رئیس جمهور در امور ایثارگران تبدیل وضعیت استخدام و اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر را از مهمترین برنامه های دولت بیان کرد.

به گزارش بازارکار از ایرنا، سیدشریف حسینی عصر سه‌شنبه در همایش مشاوران امور ایثارگران وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران، اظهار کرد: در دولت سیزدهم و با حضور مهندس اوجی به عنوان وزیر نفت، رویکرد این وزارتخانه در جذب فرزندان شهدا تغییر یافته است چراکه زمانی در همین وزارت نفت این جمله را شنیدم که “جنگی بود و تمام شد”. اما امروز وزیر پیش از هر کاری از ما می‌پرسد برای ایثارگران چه کرده اید؟

وی افزود: در راستای اجرای بند «و» و بند «د» مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با جذب فرزندان شهدا و ایثارگران و تبدیل وضعیت آنان، پنج هزار و ۶۰۰ نفر از فرزندان شهدا تبدیل وضعیت شدند. در بند «د» ۲۶ هزار نفر در حال تبدیل وضعیت هستند و تا دی ماه باید این اتفاق به دستور وزیر رقم بخورد. سهم مازندران از این ۳۲ هزار نفر، ۷۰۰ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: در شرکت گاز مازندران با تغییر وضعیتی که اتفاق می‌افتد حدود ۶۰ درصد از نیروهای شرکت گاز مازندران از خانواده ایثارگران هستند و در وزارت نفت تمام هزینه های درمان مربوط به فرزندان شهدا و ایثارگر به طور کامل پرداخت می شود.

مشاور وزیر نفت در امور ایثاگران گفت: در وزارتخانه نفت ۱۴.۵ درصد برای هر پرسنل نفت اختصاص داده و برای هر ایثارگر و خانواده شهید و فرزندان آن‌ها سه درصد بیشتر اختصاص داده و به ۱۷.۵ درصد رسانده است.

وی گفت: کار بزرگی که در وزارت نفت با تفکر جهادی و نگاه ویژه به ایثار و شهادت اتفاق افتاده این است که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم دستور داده شد به صورت قرارداد مستقیم و پیمانکاری یکی از فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد استخدام شود که هزار و ۱۵۰ نفر از این افراد تا پایان سال اشتغال خارج از بحث‌های قانونی و با دستور وزیر نفت تعیین تکلیف می‌شوند.

وی اظهار کرد: همه ما مکلف به خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران هستیم. نباید اجازه دهیم کسی که برای این جمهوری اسلامی سیلی نخورده برای کسی که برای جمهوری اسلامی شلاق خورده تصمیم بگیرد.ما با استفاده از فرزندان جانبازان، ایثارگران و شهدا که باعث اقتدار و عزت نظام شدند باید شرایطی ایجاد کنیم که جامعه به سمت ارزش‌های نظام مقدس برود تا در آینده مدیران در کل کشور مدیران از همین خانواده باشند.

حدود ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در وزارت نفت تبدیل وضعیت شدند

قوانین حمایتی از خانواده شهدا و ایثارگران به درستی اجرا نمی‌شوند
مشاور استاندار مازندران در امور ایثارگران گفت: قوانین حمایتی از خانواده شهدا و جانبازان در دستگاه‌های اجرایی به درستی اجرا نمی‌شود و به همین دلیل بسیاری از فرزندان و خانواده‌های شهدا با مشکلات متعدد حمایتی مواجه می‌شوند.

عبدالله ریاحی گفت: کار کردن در حوزه ایثارگران کاری دلی و از روی عشق و علاقه است. اما هیچ پست و ردیف سازمانی برای این حوزه در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها پست‌هایی دارند که کسی به پذیرفتن آن‌ها تمایلی ندارد. باید ردیفی برای مجموعه ایثارگری همه استان‌ها در نظر گرفته شود تا جامعه ایثارگری که در این مجموعه‌ ها فعال هستند، نگرانی نداشته باشند.

مشاور استاندار مازندران در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه مصوب کردند همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام و جذب دستگاه‌های اجرایی شوند. برنامه ششم تمام شد و فقط یک مرحله آزمون برگزار شد اما بسیاری از فرزندان شهدا مشمول این قانون نشدند و اکنون بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان در مازندران سرگردان هستند. این قانونی است که باید اجرا شود. انتظار ما این است که به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

ریاحی ادامه داد: سال ۹۹ در قالب قانونی مجلس مصوب کرد که فرزندان ایثارگران تبدیل وضعیت شوند. یک نوبت دیگر نیز مصوب شد و هنوز مشکل پابرجاست. فرزندان شهدا امروز نگران آینده خود هستند. ماده ۱۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌گوید صددرصد خدمات بهداشتی و درمانی خانواده شهدا به عهده دولت است. اما دستگاه‌ها از این قانون تمرد می‌کنند و فقط فرد استخدام شده را زیر پوشش قرار نمی‌دهند.

وی گفت: طبق قانون به فرزندان و همسران شهدا باید هشت سال تخفیف سنواتی داده شود. فرزند شهید که باتجربه شده و باید آینده نظام را در اختیار بگیرد مشمول معافیت سنواتی می‌شوند، اما این تخفیف سنواتی مشمول پدر و مادر شهید نمی‌شود.

وی افزود: ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی هم همین است. طبق این قانون ۶۰ درصد هزینه تحصیلات دانشگاهی فرزندان شهدا و ایثارگران با دولت است. اما در این زمینه هم با برخی تبصره‌ها برای این قشر مشکلاتی ایجاد شده است.

حدود ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در وزارت نفت تبدیل وضعیت شدند
فرهنگ ایثار و شهادت ناجی کشور است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز با بیان اینکه سه چهارم ماموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ناجی کشور و اگر از این ظرفیت بزرگ درست استفاده شود، بسیاری از مسائل و مشکلات رفع خواهد شد.

سعید کهنسال گفت: تلاش ما این است در مسیری حرکت کنیم که تابلوی همه دستگاه‌ها به این فرهنگ مزین و آغشته شود. زیرا با این فرهنگ می‌توانیم در مقابل هجمه‌های متعدد دشمنان انقلاب بایستیم.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران افزود: باید از نگاه دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور و استاندار مازندران قدردانی کنم که با نگاه ویژه در همین مسیر گام برداشته‌اند و راه را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هموارتر کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در رابطه با پذیرفته شدن فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد، در برنامه هفتم توسعه نیز این موضوع لحاظ شده است. این می‌تواند امنیت اجتماعی را برای پیشقراولان فرهنگ و ایثار و شهادت رقم بزند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های مرتبط با ایثارگران گفت: قرارگاه رسانه‌ای را در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد و قصد داریم این قرارگاه را به دستگاه‌های اجرایی استان تسری دهیم. در این قرارگاه تلاش می‌شود علاوه بر مستندنگاری، با تمرکز بر حوزه تاریخ شفاهی داده‌های گسترده مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را ثبت کنیم.

کهنسال افزود: این انقلاب متعلق به ستمدیدگان و مستضعفان است. این نظام مقدس با خون شهدا شکل گرفت و باید تلاش همه مسئولان به امام عصر(عج) برسد. ما سر سفره شهدا نشسته‌ایم. اما مایه شرمندگی است که امروز مازندران ۶۰۰ فرزند شهید و فرزند جانباز ۷۰ درصد بیکار دارد و از همه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در این زمینه به شکل جدی ورود کنند تا این مشکل برطرف شود.

نشست مشترک شورای ترویج، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی امور ایثارگران با حضور مشاوران امور ایثارگران معاونان رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران به میزبانی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران برگزار شد.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ