حدود ۳۰ هزار نفر در البرز شغل خانگی دارند

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر اساس برآوردهایی که از فعالان مشاغل خانگی کشور موجود است حدود ۲۷ الی ۳۰ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در البرز فعال هستند.


ابراهیم شادمهر روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه در حاشیه افتتاحیه مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز در گفت و گو با ایسنا، گفت: ذیل سیاست‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ادارات مرتبط در استان‌ها، اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در البرز ایجاد شد که امیدوارم تامین مواد اولیه و اتصال فعالان به بازار را تسهیل کند.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی البرز پرداخت شده است، گفت: سال گذشته مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام پرداخت شده و از همین طریق نزدیک به ۶۸۰ نفر مجوز مشاغل خانگی دریافت کردند. امسال میزان اعتبارات به استان‌ها اختصاص داده شده افزایش یافته و شرایط بهتری است.
شادمهر توجه به مشاغل خانگی و اشتغال خرد را در شکوفایی اقتصادی کشور موثر دانست و تصریح کرد: در حوزه اشتغال در پروژه‌های بزرگ میزان سرمایه اولیه به حدی زیاد است که هر کسی توانایی تامین آن را ندارد و رسیدن به حوزه اشتغال نیز زمانبر است؛ اما در حوزه اشتغال خرد می‌توان با اندک سرمایه‌ای به اشتغال رسید و تجمیع فعالان این مشاغل اشتغال خوبی را ایجاد می‌کند. در حوزه اشتغال مشاغل خانگی اشتغال بانوان را در حد بسیار زیادی داریم و در حوزه اشتغال خرد امکان دسترسی افراد تحصیلکرده به شغل سریعتر صورت می‌گیرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ