جزئیات دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای برای معلمان

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هر معلم پیش از ورود به رتبه بندی باید صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده باشد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امانی طهرانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان اظهار کرد: پاره‌ای از صلاحیت‌ها به پیش از ورود معلمان به کار مربوط‌ می‌شود که در واقع مرتبط با آموزش‌های پیش از خدمت در دانشگاه فرهنگیان است.


او ادامه داد: افراد بعد از اشتغال به کار هم باید به روز باشند و بر این اساس شورای عالی آموزش و پرورش وارد عمل شد. با توجه به کار‌هایی که برای تامین نیروی انسانی در نظر گرفته شده بود، شیوه نامه اجرایی باید تهیه شود که معاونت نیرو انسانی در حال انجام آن است، به این ترتیب که هر معلم پیش از ورود به رتبه بندی باید صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده باشد و برآورد می‌کنیم که بازه‌های زمانی ۵ ساله برای این مورد در نظر گرفته خواهد شد.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای افراد دانش آموخته از دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان فارغ التحصیلی این دوره به منزله دریافت گواهینامه همچنین برای افراد فارغ التحصیل از دوره یکساله مهارت آموزی پایان دوره آموزشی به معنای دریافت گواهینامه است و هر دو گروه طی دوره‌های ۵ ساله تجدید اعتبار را برای صلاحیت حرفه‌ای می‌گذرانند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ