جذب ۹۹ درصد تسهیلات اشتغال روستایی ایلام

مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: از مجموع ۲۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ایجاد اشتغال روستایی تاکنون بیش از ۹۹ درصد معادل ۲۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این استان جذب شده است.


احمد خانمحمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای چهار هزار و ۴۳۸ طرح و اشتغال ۶ هزار و ۵۹۰ نفر جذب شده است.
وی افزود: این میران اعتبار سهم نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه های غیرحمایتی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی است.

خانمحمدیان یادآور شد: میزان تسهیلات نهادهای غیرحمایتی ۱۹۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است برای ۲ هزار و ۳۳۵ طرح با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و ۳۵۱ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی، عشایر و سهم نهادهای حمایتی است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: این تسهیلات ارزان قیمت به سه هزار و ۱۰۲ طرح با اعتبار ۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۲ هزار و ۲۳۹ نفر پرداخت شده است.

وی به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به تفکیک بانک ها اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات در بانک توسعه تعاون۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۶۳۹ طرح، صندوق کارآفرینی امید ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به یک هزار و ۳۳۴ طرح، بانک کشاورزی ۱۲۲ میلیارد تومان با یک هزار و ۹۷۵ طرح و پست بانک ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۴۹۰ طرح است.

خانمحمدیان یادآور شد: ۳۵ درصد این تسهیلات به مردان و مابقی به زنان پرداخت شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام به میزان مشارکت تعاونی ها اشاره کرد و گفت: ۱۲ درصد تسهیلات به تعاونی ها، هشت درصد به شرکت های خصوصی و ۸۰ درصد به افراد حقیقی پرداخت شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ