جذب ۸۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی استان در سال جاری گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از این تسهیلات جذب شده است.


محمدرضا رییسی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی سلامت روانی و اجتماعی خانواده در دوران شیوع ویروس کرونا با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خانگی در این دوران می‌تواند به بهبود معیشت خانواده‌ها کمک کند، افزود: این مشاغل در دهه‌های گذشته نتوانستند به ایجاد اشتغال پایدار منتهی شوند و لازم است دستگاه‌های متولی در این زمینه به صورت زنجیره‌ای و خوشه‌ای روند تولید و فروش را مدیریت کنند.
وی بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای شناسایی ظرفیت مشاغل خانگی در استان تاکید و تصریح کرد: عضویت دستگاهی اجرایی همچون جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای، کار و امور اجتماعی و سازمان صنایع، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های متولی می‌تواند به توسعه پایدار مشاغل خانوادگی در دوران کرونا و بعد از آن منجر شود.

رییسی یادآور شد: برنامه‌های توسعه مشاغل خانوادگی باید بر مبنای نیازهای بازار تعریف شود و برای ورود به این حوزه به برنامه‌های هدفمند نیاز است.

وی تشکیل تعاونی‌های فراگیر شهرستانی برای پرورش مرغ خانگی و گسترش کارگاه‌های گوهرتراشی را از جمله مشاغل پردرآمد خانگی دانست و گفت: در مسیر توسعه مشاغل خانگی لازم است به‌ گونه‌ای عمل شود که زنجیره تولید، بازار و مدیریت آن به درستی دیده شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین در ادامه افزود: تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در استان پرداخت شده است و متقاضیان در سه حوزه ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تا ۱۵ اسفند فرصت دارند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی با توجه به شرایط شغلی و فرصت های موجود می‌توانند تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا را به سمت ایجاد مشاغل خانگی هدایت کنند.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا دولت برای حمایت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به متقاضیان را مصوب کرد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ