جذب ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی در بدره

فرماندار بدره میزان اعتبار جذب شده برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی این شهرستان را ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تنها راه مناسب برای رشد اشتغال گسترش بخش خصوصی در تولید است که این اقدام با فراهم‌ کردن بستر مناسب برای رشد و تولید اجرایی خواهد شد.


یونس آزادی روز پنج شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بدره اظهار داشت: در سال جهش تولید رویکرد اصلی ایجاد تولید و اشتغال با جلب مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در این شهرستان است.

وی افزود: ایجاد اشتغال مولد و مفید بر اساس ظرفیت‌های منطقه محور اقدام کارگروه اصلی شهرستان تا پایان سال‌جاری است که با جدیت و تلاش برای همکاری بخش‌خصوصی پیگیری می‌شود.

فرماندار بدره با بیان اینکه در بحث اشتغال اداری و دولتی با محدودیت های بسیار زیادی مواجه هستیم، یادآور شد: در زمینه جذب تسهیلات‌ و دریافت اعتبارات جهت توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال در شهرستان جذب شده است.

آزادی اضافه کرد: تسهیلات و طرح های بنیاد برکت می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار و منبع درآمد خوبی برای جوانان روستایی در این شهرستان باشد.

وی گفت: در قالب طرح برنامه ریزی اشتغال مناطقی از جمله روستاهای آبچشمه، گچ کوبان، دول گلاب و شهر چشمه شیرین مشاغلی جهت دریافت تسهیلات تعریف و مشخص شده است.

فرماندار بدره ادامه داد: بخش اعظمی از زمین های کشاورزی این شهرستان مستعد کاشت غلات نبوده و باید الگوی کشت به سمت باغات و گیاهان دارویی تغییر پیدا کند.

آزادی افزود: در بحث اشتغال زایی اگر به سمت کشت محصولات و داروهای گیاهی پیش برویم در خصوص خرید محصولات با مشکل خاصی مواجه نبوده و متقاضی خرید تضمینی محصولات در استان موجود می باشد.

بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد، این شهر تیرماه سال ۱۳۹۲ از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای ۲ بخش مرکزی و هندمینی است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ