جذب ۱۲۲۰ مربی حق‌التدریسی در گیلان طی ۴ سال

۵۸ نظر

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به میزان جذب مربیان پیش‌دبستانی به‌عنوان هوا تدریسی در استان گیلان گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال ۹۴ تا ۹۸ هزار و ۲۲۰ نفر از مربیان پیش‌دبستانی به‌عنوان حق‌التدریسی در گیلان جذب‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر جهان‌آرای امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جایگاه استان گیلان در حوزه نهضت سوادآموزی بسیار خوب است، اظهار کرد: برای پیشرفت در یک حوزه و سازمان قطعاً باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های آن هماهنگی و ارتباط بسیار خوبی داشته باشند و این وحدت باعث شد گیلان به‌عنوان چهارمین استان باسواد کشور انتخاب شود.
وی با تاکید بر تلاش انجام‌شده در استان گیلان برای پیشرفت در حوزه سوادآموزی گفت: مردم استان گیلان از دیرباز توجه ویژه‌ای به فرهنگ و تحصیل فرزندان خود داشتند زیرا راه پیشرفت جامعه توجه به تحصیل است بر همین اساس آموزش‌وپرورش با انجام برنامه‌های مختلف و علمی افزایش میزان سواد به استان گیلان داشته است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اذعان به اینکه جامعه هدف تحصیلی در استان گیلان دارای سواد هستند، تصریح کرد: جامعه هدف برای سوادآموزی در استان گیلان به لحاظ سنی بین ۱۰ سال تا ۴۹ سال است زیرا افراد ۶ سال افراد لازم التحصیل بوده و می‌توانند تا پایان ۹ سالگی در مدارس اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.
جهان‌آرای با اشاره به تعداد افراد ۶ سال تمام در گیلان افزود: در استان گیلان ۳۲ تا ۳۳ هزار کودک ۶ سال تمام وجود دارد که ۹۹ درصد آن تحت پوشش آموزش‌وپرورش بوده و در حال تحصیل در مدارس استان هستند.
وی با اشاره به وضعیت مدارس در استان گیلان بیان کرد: بر اساس چارت سازمانی آموزش‌وپرورش در تمامی روستاهای استان گیلان مدرسه وجود دارد به‌طوری‌که در بعضی از این مدارس، تعداد دانش‌آموزان به سه الی چهار نفر می‌رسد لذا اگر خانواده‌ای نتوانست فرزند خود را به دلیل نبود معلم به مدرسه بفرستد به اداره کل آموزش‌وپرورش گیلان مراجعه کند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان لازمه پیشرفت در حوزه آموزش‌وپرورش را محتواسازی درسی بر اساس نیازهای جامعه عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت جامعه باید در کنار آموزش تئوری، آموزش عملی هم به دانش‌آموزان داده شود به همین علت در پایه پنجم و ششم، کتابی به‌عنوان مهارت وجود دارد که بر اساس نیازهای جامعه آموزش‌های عملی به دانش‌آموزان داده می‌شود.
جهان‌آرای با بیان اینکه باید نشاط را در بین دانش‌آموزان رواج دهیم، تصریح کرد: یکی از شعارهای آموزش‌وپرورش ایجاد نشاط در مدارس برای تحصیل است و برای انجام این کار جشنواره‌ای با عنوان جابر بن حیان تدارک دیده می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های عملی خود را در این جشنواره به دید همگان برسانند.
وی با تاکید بر استقبال دانش‌آموزان از جشنواره‌های دانش‌آموزی افزود: در استان گیلان ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی وجود دارد که در جشنواره جابربن حیان امسال ۱۱۰ هزار نفر از این دانش‌آموزان، پروژه‌های علمی و عملی خود را ارائه داده و در این جشنواره شرکت کردند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اذعان به اینکه رشته‌های کار و دانش، فنی و کشاورزی کاملاً مهارت محور هستند، خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش بسیار علاقه‌مند‌است تا پوشش تحصیلی خود در رشته‌های کار و دانش و کشاورزی را افزایش دهد که سه هنرستان کشاورزی موجود در استان گیلان و شهرستان‌های رشت صومعه‌سرا و لاهیجان ۱۰۰ درصد پوشش تحصیلی داشتیم.
جهان‌آرای مهم‌ترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان را افزایش پوشش تحصیلی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سن آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش پیداکرده آموزش‌وپرورش در کشور و استان گیلان به‌طور موردی دانش‌آموزانی که ترک تحصیل‌کرده‌اند را پیدا و آن را مجاب به انجام ادامه تحصیل می‌کند.
وی با اشاره به میزان جذب مربیان پیش‌دبستانی به‌عنوان حق‌التدریسی در استان گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی دست آموزش‌وپرورش برای جذب مربیان پیش‌دبستانی و سوادآموزی را باز گذاشته از سال ۹۴ تا ۹۸، یک هزار و ۲۲۰ نفر از مربیان پیش‌دبستانی به‌عنوان حق‌التدریسی در گیلان جذب‌شده و این استان دارای رتبه اول در این خصوص است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۸ نظر برای جذب ۱۲۲۰ مربی حق‌التدریسی در گیلان طی ۴ سال

  • س
    سربازمعلم وحق التدریس غیرمستمر سال 90
    ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹
    اگه باز نخوان اذیت کنن دوره و ازمون فرمالیته ست
    • س
      سربازمعلم وحق التدریس غیرمستمر سال 90
      ۲۸ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۳۳
      بچها مدام از بقیه استاتها جویا بشید ببینید کسی استخدام شده .........استخدام یعنی ابنکه حکم استخدامی پیمانی براش اومده باشه و بنویسه فلان شخص با کدپرسنلی فلان بعنوان نیروی پیمانی استخدام شده اید ..........صرف تحویل مدارک جهت پیمانی شدن و یا صحبت مسولین به منزله استخدام نیست باتشکر
      • ح
        حق التدریس غیر
        ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۳۹
        کسانی که امسال برا دانشگاه فرهنگیان انتخاب بشن حکم استخدام پیمانی براشون اول مهر 99میزنن.اینو اداره گفته..امسال باید دانشگاه فرهنگیان درس بخونن..
        • ر
          رضا
          ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۵۶
          واقعا
        • F
          FFF
          ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
          مرد حسابی ما رو تا نفرستند دوره و بعدش از همون درسهای دوره آزمون ندیم و قبول نشیم و مراحل پزشکی عدم اعتیاد سوپیشنه گزینش و احتمالا مصاحبه استخدامی رو نگذرونمیم که پیمانی نمیشیم. تازه نهضتی های بنده خدا که قبل دوره یک ازمون داخلی هم دارن. از ما فقط اون کسایی که پروندشون تایید شده و امسال حق التدریس شدن مراحل پزشکی سو پیشینه و احتمالا گزینش رو گذروندن. تا پیمانی شدن خیلی راه داریم در بهترین و خوش بینانه ترین حالت ما مهر 99 پیمانی میشیم. که اگه مهر 99 باشه باید کلاهمون رو بندازیم بالا. تازه امروزه طرح استفساریه هم رای آورد و این یعنی افزایش تعداد افرادی که شامل این استخدام میشن و البته بهونه ای هم میده دست حضرات که اجرا کردن این طرح رو به بهانه های مثل افزایش تعداد مشمولین یا بررسی پرونده مشمولین جدید عقب بندازن. به نظر من تا نهضتی ها ازمون ندن بعید میدونم اتفاقی برا ما حق التدریس ها بیوفته چون اونها یک مرحله عقب تر هستن و باید تکلیف قبولی های ازمون اونها معلوم بشه بعد همه رو بفرستن دوره خلاصه این رشته سر دراز داره.

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ