جذب ۱۰۵ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان از جذب ۱۰۵ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظاهر پورمجاهد ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان اظهار کرد: کمیته امداد تا ۳۷ میلیارد تومان می‌تواند طرح به بانک‌ها معرفی کند و بانک‌ها نیز باید در پرداخت تسهیلات بهتر عمل کنند.

وی ضمن اینکه خطاب به جمع حاضر عنوان کرد نباید در کمک به دستگاه‌های حمایتی دریغ کنیم گفت: نامه‌ صندوق توسعه ملی ارسال شده اما نقدینگی به بانک‌ها با تاخیر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اشاره به اینکه ۷۸ درصد تسهیلات جذب شده و بقیه مربوط به دستگاه‌های حمایتی است افزود: در حوزه اشتغال روستایی کار با دلسوزی پیش می‌رود و جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ پرونده وام اشتغال مددجویان کمیته امداد به پست بانک برگشته که امیدوارم به سرعت تعیین تکلیف شود خاطرنشان کرد: مردم نیازمند وام هستند و معیشت و اشتغال هم اولویت دولت و سیاست استان است و باید در این زمینه تلاش کنیم.

پورمجاهد با اشاره به اینکه نباید شغلی مشکل اعتبار داشته باشد و امیدوارم چالش‌ها برطرف شود افزود: در کارگروه ملی تسهیلات تفویض اختیار به استان شده و به همین دلیل نباید زمان را از دست داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی سهمی دارد که در حال ابلاغ است گفت: باید کار در بدنه‌ها به درستی انجام شود که اگر این اقدام به درستی صورت گیرد دیگر مردم به سراغ ما نمی‌آیند.

وی با تاکید به اینکه باید به سمت اجرا پیش رفت و خوشبختانه کنترل‌های قوی هم وجود دارد افزود: امروز خوشبختانه ۱۰۵ درصد سهم تسهیلات اشتغال روستایی در همدان جذب شده است.

پورومجاهد جذب سرمایه‌گذاران را مهم دانست و گفت: باید با سرمایه‌گذاران مذاکره کنیم و خط بدهیم تا چه کاری انجام دهند چراکه برخی بانک‌ها اعلام می‌کنند طرح‌هایی بازار کار و توجیه اقتصادی ندارند.

قریب به یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه تقاضای بخشودگی جرائم داده‌اند

وی با بیان اینکه طرح‌های خوب با امکان‌سنجی اولیه و چارچوب‌سازی مورد توجه قرار گیرد افزود: استان با تمام وجود در حوزه اشتغال کار می‌کند و ما نیز ستاد تسهیل موانع تولید را به صورت هفتگی برگزار می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان بیان کرد: اقدامات خوب و با برنامه در استان در حال اجراست و نیاز به همکاری همه‌جانبه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم طرح‌ها در بانک سامان یابد و اگر امکان اجرا نبود طرح‌های جدید معرفی شود افزود: شهرستان همدان طرح‌های خوبی دارد و می‌تواند برای جذب سهمیه اقدام کند.

پورمجاهد با بیان اینکه بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها را در ۱۸ ماه اخیر شاهد بودیم بنابراین باید در کنار واحدهای تولیدی باشیم تا اشتغال و سرمایه‌گذاری رونق بیشتری داشته باشد گفت: در این راستا در ۶ ماه ابتدای امسال ۳۰ میلیارد تومان جرایم مالیاتی بخشوده شده‌اند.

وی با اشاره به تخفیف جرایم طرح‌ها در سیستم بانکی و نیز تخفیف‌های لحاظ شده در تامین اجتماعی افزود: امروز قریب به یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه کوچک و بزرگ ثبت نام کردند و تقاضای بخشودگی دادند تا تکلیف خود را با تامین اجتماعی مشخص و از تخفیف جرایم بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با تاکید به اینکه باید امروز همه جهادی تلاش کنیم و گره‌گشای مشکلات مردم باشیم گفت: آنچه در توان و تلاش ما باشد دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز تراز تجاری در سمت مثبت و نرخ تورم در حد کنترل پیش می‌رود‌ افزود: برخی از طرح‌ها در سطح ملی است که تفکیک شهرستانی هم وجود دارد اما باید شرایطی فراهم شود تا طرح‌های بیشتری ثبت‌نام و تسهیلات دریافت کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ