جذب نیروی انسانی با اولویت بومی گزینی انجام می‌شود

۴ نظر

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش موضوع بومی‌گزینی امری بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

قاسم احمدی لاشکی روز یکشنبه در سفر یک روزه خود به شهرستانهای داراب و زرین دشت استان فارس در جمع فرهنگیان منطقه فورگ داراب، با اشاره به پروژه های ناتمام و لزوم اهتمام در به پایان رساندن این پروژه ها گفت: در این منطقه دو پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی و دو پروژه ۳۰ درصدی و یک پروژه ۶۰درصدی مواجه هستیم که نیاز به اتمام رساندن این پروژه ها می باشد.

احمدی لاشکی در خصوص رفع مشکل رتبه بندی همکاران فرهنگی گفت: در این زمینه ما معلم و معلم تر داریم و باید به کیفیت آموزشی توجه ویژه ای داشته باشیم و رتبه بندی نیز بر اساس همین مسئله صورت پذیرد. وی افزود: در این راستا حقوق واقعی معلمان باید در نظر گرفته شود و در واقع رتبه بندی باید دقیق اجرایی شود به گونه ای که صرفا جایگاه متعالی معلمان در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهرستانهای داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: دولت انقلابی سیزدهم در حالی اداره کشور را تحویل گرفت که دولت قبل با انبوه بدهی‌های داخلی و خارجی روبرو بود به طوری که دولت دکتر رئیسی ماهیانه بیش از ده هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می کند.

محمد جواد عسکری گفت : اگر ما در حوزه تعلیم و تربیت بتوانیم به شرایط مطلوب برسیم در حوزه های دیگر هم قطعا به شرایط مطلوب خواهیم رسید. وی با اشاره به شرایط کشورهایی مانند آلمان و ژاپن بعد از اتمام جنگ جهانی دوم تصریح کرد:اولین گام این کشورها رفتن به سمت نظام تعلیم و تربیت و تقویت آموزش و پرورش بود بنابراین رشد توسعه و ترقی آنها از آموزش و پرورش آغاز شد.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت ادامه داد: معلمی که قرار است سر کلاس درس به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد نباید دغدغه معیشت و سایر موضوعات داشته باشد. لذا شرایط زندگی معلم باید به گونه‌ای باشد که فارغ از هر دغدغه ای فقط به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد.

این نماینده مجلس افزود: در همین راستا مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت نظام رتبه بندی را که سال ها معطل مانده بود و در دولت قبل اجرایی نشده بود، با کمک این دولت اجرایی کند بنابراین نمایندگان مجلس با فعال کردن کمیسیون آموزش در این زمینه با جدیت طرح رتبه بندی را پیگیری کردند و به تصویب رساندند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حفظ شان و جایگاه معلم در جامعه از اولویت‌های مجلس است لذا اجرای طرح رتبه بندی را با تمام وجود پیگیری کردیم. وی ادامه داد: معلمی که قرار است در کلاس درس با آرامش به کار تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد نباید دغدغه ها و مشکلات زندگی او را از انجام ماموریت اصلی اش باز دارد. بنابراین امکانات زندگی‌اش باید در حدی فراهم باشد که با خیالی آسوده به کارش ادامه دهد.

عسکری تصریح کرد: وظیفه معلم هدایت جامعه به سمت خدا است مدیران آینده کارشان را از آموزش و پرورش شروع می کنند اگر شرایط به گونه ای مطلوب رقم بخورد و مدیران لایق و شایسته ای در آموزش و پرورش تربیت شوند جامعه خوبی خواهیم داشت. در شرایط کرونایی که دانش آموزان از مدرسه فاصله گرفتند آسیب هایی را در جامعه شاهد بودیم. وی ادامه داد: از همه فرهنگیان به خاطر تلاش هایی که در دوران کرونا و بعد از آن و بازگشت مدارس به روند عادی تلاش کردند تقدیر می کنم چرا که این قشر از جامعه در حوزه تعلیم و تربیت حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی بر تعیین تکلیف پروژه های عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش تاکید و عنوان کرد: با توجه به استعداد های خوب دانش آموزان این منطقه پیشنهاد می شود دو واحد آموزشی شبانه روزی در دوره متوسطه دوم در این شهرستان راه اندازی شود و یکی از این هنرستان ها در رشته کشاورزی در منطقه فورگ ایجاد شود. وی ادامه داد: موضوع ایاب ذهاب دانش آموزان از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود لذا تخصیص خودروی ون جهت جابجایی دانش آموزان پیشنهاد می شود.

فرماندار ویژه شهرستان داراب نیز در این‌ جلسه گفت: در برخی نقاط منطقه فورگ درخصوص فضاهای آموزشی دچار کمبود هستیم و برخی پروژه ها نیز نیازمند اعتبار برای تکمیل هستند. فرهاد سعدی همچنین از کمبود تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و تجهیزات سرمایشی با توجه به گرمی هوا در این منطقه خبر داد. بر اساس این گزارش مشکلات کمبود نیروی انسانی آموزشی و مشاور مدرسه، آسیب‌های اجتماعی ناشی از دوران کرونا، کمبود اعتبارات مالی و امکانات اموزشی، رفاهی و معلم‌سرا از عمده مشکلات آموزش و پرورش در این منطقه است که به آن‌ها اشاره شد.

منطقه فورگ دارای ۴۱ واحد آموزشی است که تعداد پنج هزار و پانصد دانش آموز در این منطقه مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

 

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای جذب نیروی انسانی با اولویت بومی گزینی انجام می‌شود

  • ا
    امیدوار
    ۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
    سال 98تنها سالی بود که بومی گزینی اعمال نشد و حق من تو مصاحبه خورده شد....اگه این قانونه چرا 98اعمال نشد؟؟؟
    • ز
      زارع
      ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
      اره من نفر دوم و فقط من بومی بودم اونوقت از یه استان دور اومد بجای من خیلی بومی گزینی بود خیلی
      • ا
        امیر
        ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۰۴:۱۹
        باسلام.من.دختری.دارم.لیسا.نس.شیمی.دارد.والان.دوساله.در.آموزشگاه.ریاضی.تریج.میکند.ومن راضی هستم دوسال به صورت ریگان--به گشور خدمت کند ولی کسی نیست قبول کند
        • پشتیبان سه
          ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
          با سلام
          کارجوی گرامی، جهت آغاز مسیر شغلی خود می‌توانید به سادگی و با چند کلیک در سایت «ای استخدام» ثبت نام نمایید. ابتدا برای ثبت نام اینجا کلیک کنید. سپس مراحل و بخش‌های خواسته شده را تکمیل کنید.پس از تکمیل ثبت نام در سایت، از طریق بخش جستجوی آگهی اقدام به آغاز جستجو در میان موقعیت‌های شغلی متنوع موجود در سایت کنید.
          در فرایند جستجو چندین فیلتر مختلف برای سهولت جستجوی شما قرار داده شده است. با استفاده از این فیلترها می‌توانید:
          - استان و شهر
          - رشته تحصیلی
          - موقعیت شغلی
          - نوع قرارداد
          و... را به راحتی انتخاب کرده و برای موقعیت شغلی خود رزومه ارسال کنید.

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ