جذب سرباز معلم در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از آغاز فرآیند اجرایی ثبت نام معلم وظیفه (سرباز معلم) در سال ۱۴۰۱خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی، کیانوش عطائی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در راستای مجوز وزارت آموزش و پرورش که براساس آن تعداد ۹۸ نفر سهمیه جذب معلم وظیفه از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است ، ثبت نام از داوطلبان جذب معلم وظیفه ( سرباز معلم ) که دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانسبوده و دارای برگه اعزام به خدمت بدون غیبت و اضافه خدمت به تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ می باشند ، آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز دو شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ادامه می یابد . ایشان افزودند پس از ثبت نام از بین داوطلبان هر شهرستان یا منطقه با توجه عوامل امتیازآور انتخاب خواهند شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه یادآور شد : داوطلبان ثبت نام طرح معلم وظیفه می توانند با مشاهده اطلاعیه مربوط که در ذیل همین خبر درج شده است ، نخست نسبت به انتخاب محل ثبت نام خود اقدام و سپس نسبت به ارایه مدارک و مستندات به مدیریت یا اداره آموزش و پرورش مربوط اقدام نموده و در پایان رسید مدارک دریافت نمایند . ایشان به داوطلبان توصیه نمودند قبل از ثبت نام ، شرایط خدمت سرباز معلمی را به دقت مطالعه و براساس آگاهی قبلی اقدام به ثبت نام نموده و پس از ثبت نام و دریافت رسید مدارک نیز مفاد اطلاعیه بعدی را که در خصوص اعلام نتایج و ... در سایت معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان به نشانی poshtibani.ea.medu.ir درج خواهد شد ، به دقت مطالعه و براساس آن اقدام نمایند .

 

در راستای اختصاص تعدا د محدودی سهمیه برای جذب سرباز معلم در مشاغل آموزشی ، ضوابط و مقررات ثبت نام از داوطلبان برنامه جذب معلم وظیفه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می گردد :

الف - شرایط اختصاصی :

۱- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کلیه رشته های تحصیلی به غیر از رشته های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی با رعایت جدول شماره یک پیوستی

۲- داشتن برگه اعزام به خدمت به تاریخ اعزام ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ مشروط بر آن که برگه اعزام به خدمت فاقد مهر غیبت باشد.

۳- نداشتن هرگونه کسری خدمت یا اضافه خدمت.

۴- داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

ب – نحوه ثبت نام :

۱- ثبت نام صرفا در مدیریت ها و ادارات آموزش و پرورش که سهمیه جذب معلم وظیفه به آنان اختصاص یافته است (جدول پیوست) صورت می پذیرد .

۲- ثبت نام از طریق مراجعه حضوری متقاضی به منطقه ای که مایل به پذیرش و اشتغال در آن منطقه می باشد و پس از تکمیل فرم ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز انجام می پذیرد.

مدارک مورد نیاز:

اصل و یک برگ تصویر برگه اعزام به خدمت با شرایط فوق الذکر ( جهت جلوگیری از ثبت نام همزمان متقاضیان در سایر دستگاههای اجرایی و بروز مشکلات بعدی ،اصل برگه اعزام به خدمت باید از متقاضی اخذ و تا اعلام نتایج نهایی از تحویل آن به ذینفع خودداری گردد.(

تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی دوسری

تصویر مدرک تحصیلی دو سری

چهار قطعه عکس ۴*۳

تکمیل فرم ثبت نام ،فرم تعهد ، فرم اطلاعات فردی و سایر فرمهای مربوط عنداللزوم

مدارک مربوط به عوامل امتیازآور

۳- کارشناس امور اداری و تشکیلات پس از بررسی مدارک ارایه شده و انطباق مدارک با شرایط اختصاصی، اصل برگه اعزام به خدمت داوطلب را همراه با سایر مدارک لازم از داوطلب دریافت و نسبت به ارایه رسید مدارک اقدام می نماید.

۴- احراز سلامت کامل جسمی و روحی و روانی داوطلبان متناسب با شغل معلمی به عهده مدیریت ها و ادارات آموزش و پرورش محل ثبت نام می باشد.

۵- دریافت رسید مدارک به منزله پایان ثبت نام بوده و داوطلب موظف است به منظور اطلاع از قرارگرفتن در اولویت پذیرش یا عدم پذیرش منتظر اطلاعیه های بعدی از طریق سایت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش بوده و براساس مفاد اطلاعیه های صادر شده اقدام نماید.

۶- مدارک و پرونده متقاضیانی که در اولویت پذیرش قرار می گیرند ، جهت بررسی مدارک و امتیازات به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال می گردد .امتیاز تایید شده از سوی کمیته بررسی مدارک داوطلبان وظیفه اداره کل ، در پذیرش داوطلبان ملاک عمل خواهد بود.

۷- چنانچه مدارک و امتیازات ارائه شده از سوی داوطلبی، در مرحله بعدی مورد پذیرش واقع گردد ولی داوطلب حسب اطلاعیه های صادره از سوی معاونت توسعه مدیریت در موعد قانونی اعلام شده، اقدام ننماید قبولی وی کان لم یکن تلقی و از خدمات دواطلبان ذخیره به جایگزینی ایشان استفاده خواهد شد.

ج - مهلت ثبت نام :

مهلت ثبت نام از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ می باشد و مهلت اعلام شده تمدید نخواهد شد.

د – عوامل امتیاز آور

عوامل مندرج در جدول امتیاز بندی پیوستی به عنوان عوامل امتیاز آور در پذیرش داوطلبان موثر می باشند که لازم است داوطلب مدارک مربوط به هر بند را به هنگام مراجعه به آن مدیریت / اداره آموزش و پرورش ارایه نموده تا از امتیاز مربوطه بهره مند گردد .

توجه : به مدارک ناقص یا مدارک ارائه شده پس از زمان ثبت نام امتیاز تعلق نمی گیرد.

هـ - تذکرات و یادآوری های مهم

ارائه اصل برگه اعزام به خدمت جهت ثبت نام الزامی می باشد.
دریافت رسید ثبت نام به منزله پذیرش نهایی داوطلب نمی باشد. انتخاب معلم وظیفه مورد نیاز بر اساس سهمیه اختصاص یافته به مناطق و سمت انتخابی ، با اولویت مجموع امتیاز مکتسبه داوطلب و تایید هسته گزینش استان صورت می پذیرد.
اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از اینکه بر اساس عوامل امتیازآور در اولویت پذیرش قرارگرفته و صلاحیت اشتغال آنها از سوی هسته گزینش استان مورد تایید قرار گرفت ، از تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ لغایت ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ در سایت معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که نام آنها به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام نگردد بایستی در موعد مقرر نسبت به اعزام عادی خود اقدام نماید . در غیر اینصورت این اداره کل در قبال غیبت آنان مسئولیتی نمی پذیرد.
داوطلبانی که قسمتی از خدمت وظیفه خود را انجام داده اند (هرچند کمتر از یک ماه) مجاز به ثبت نام نمی باشند.
با توجه به اینکه شرایط تعدادی از روستاهای محل خدمت داوطلبان به گونه ای است که امکان رفت و آمد روزانه مقدور نمی باشد ، لذا از هم اکنون اعلام می دارد اداره کل آموزش و پرورش استان تعهدی در قبال محل اسکان معلمان وظیفه در شهرها یا روستاهای محل خدمت یا رفت و آمد آنها ندارد. بدیهی است در برخی از مدارس که امکان اسکان معلم وظیفه فراهم باشد بلامانع خواهد بود.
هر داوطلب فقط در یک شهرستان یا منطقه و فقط در یک سمت می تواند ثبت نام نماید و هر داوطلب با ثبت نام در یکی از شهرستانها و مناطق اعلام نیاز شده به شرح جدول ذیل آمادگی خود را جهت رقابت با داوطلبان همان محل در سمت انتخابی مربوط و در صورت پذیرش نهایی آمادگی خود را برای خدمت در همان محل و همان سمت انتخابی اعلام می نماید.و متعاقبا هرگونه درخواست تغییر محل خدمتی قابل پذیرش نخواهد بود.

منبع : آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سرباز معلم اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ