جذب اعضای جدید هیئت علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از جذب نیروهای جدید هئیت علمی این مجموعه در جهت تقویت و ارتقاء تراز علمی خود و قابل رقابت بودن با دیگر مجموعه‌های علمی خبر داد.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام مهدی مردانی‌گلستانی در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار داشت: پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال ۷۵ تاسیس شد و بنا به دلایلی تا سال ۹۶ فعالیت جدی نداشت و با تاکید تولیت وقت جذب‌ اعضای هیئت علمی آغاز شد و آخرین دوره جذب‌ها را در سالروز میلاد فرخنده امام رضا(ع) داشتیم.
وی افزود: پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جهت تقویت و ارتقاء تراز علمی خود و قابل رقابت بودن با دیگر مجموعه‌های علمی به دنبال توسعه در جذب‌ها بوده است.
سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۵۰ درصد پذیرش‌شدگان متقاضی جذب در این مجموعه به‌کارگیری شده‌اند، خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۰ متقاضی تاکنون ۴۰ نفر پذیرفته شده‌اند که شامل ۳۰ آقا و ۱۰ خانم بوده‌اند و در دوره‌های قبل ۵ نفر پذیرفته شده‌اند و مجوز جذب ۱۲ نفر بوده که ۷ نفر مابقی در دوره جدید جذب‌ها به‌کارگیری خواهند شد؛ دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی و معاونت علمی آستان قدس رضوی حامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جذب قوی‌ترین افراد در حوزه‌های مختلف پژوهش اسلامی هستند.
مردانی‌گلستانی تصریح کرد: در اساسنامه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بر ۵ موضوع امام رضا(ع)، زیارت، وقف و نذر، علوم و فرهنگ رضوی و برنامه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی آستان قدس رضوی تاکید شده و بخش عمده‌ای از این موضوعات ارتباط مستقیم با زائر دارد و می‌خواهیم که زائران داخلی و خارجی را به عنوان مبلغ سبک زندگی رضوی در شهر، استان و کشور خود معرفی کنیم.
وی تاکید کرد: در برنامه‌های پژوهشی به دنبال رفع دغدغه‌های فکری و نیز ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به‌خصوص سبک زندگی رضوی در سطح جوامع اسلامی هستیم و یکی از بهترین زمان‌ها و فرصت‌ها در مسیر انجام این کار در ایام دهه شفاعت که به سالروز شهادت عالم آل محمد(ص)، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) منتهی می‌شود بوده است.
سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از حمایت از نویسندگان آثار برتر خبر داد و گفت: در ایام هفته پژوهش طرح حمایت از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های شاخص و خاص را در دستور کار خود دارد و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هزینه چاپ اثر را تقبل می‌کند و این مجموعه حمایت لازم را از نویسندگان شاخص در سطوح مختلف دارد.

منبع : خبرگزاری تسنیم 

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ