شهرکرد-ایرنا- معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامهریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، کمبود نیروی انسانی در حوزه تربیتبدنی و سلامت مدارس تا پایان برنامه هفتم توسعه جبران میشود.
محمد جعفری روز چهارشنبه در حاشیه نشست کارشناسان و معاونان تربیتبدنی ادارات کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: هماکنون ۳۴ هزار و ۲۵۰ معلم تربیت بدنی متخصص و هفت هزار مراقب سلامت در مدارس کشور فعالیت دارند، اما با توجه به نیازهای موجود، جذب نیروهای جدید در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: براساس احکام برنامه هفتم توسعه و در تعامل با مرکز برنامهریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمونهای استخدامی و همچنین بهرهگیری از استعدادهای برتر ملی و بینالمللی پیشبینی شده است.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: جبران کمبود مراقبان سلامت نیز با همین رویکرد و از طریق ظرفیت ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان دنبال میشود.
برگزاری مسابقات دانشآموزی پس از بهبود شرایط
جعفری با اشاره به برنامههای ورزشی دانشآموزان کشور گفت:از مهرماه سالگذشته دستورالعمل برگزاری مسابقات، جشنوارهها و فعالیتهای ورزشی دانشآموزی و فرهنگیان به استانها ابلاغ و مسابقات از سطح مدارس آغاز شد، اما به دلیل شرایط خاص کشور، بسیاری از استانها موفق به برگزاری مسابقات استانی نشدند.
وی اظهار داشت: با بررسیهای انجام شده در فدراسیون ورزش دانشآموزی، کمیته فنی و هیات رئیسه، برنامه برگزاری مسابقات کشوری در برخی رشتهها برای شهریورماه تدوین شده و در صورت فراهم شدن شرایط، اجرا خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برای دانشآموزان دوره متوسطه دوم نیز برنامهریزی لازم به منظور حضور در رقابتهای بینالمللی ژیمنازیاد زیر ۱۸ سال انجام شده است.
ابلاغ اعتبارات خرید تجهیزات ورزشی و بهداشتی
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات ورزشی و بهداشتی مورد نیاز مدارس در قالب پروژه مهر به استانها ابلاغ شده و استانها در حال انجام مراحل قانونی برای تامین این تجهیزات هستند.
وی افزود: کاروان مهر با نشاط نیز با هدف توسعه فعالیتهای ورزشی و بهداشتی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کمبرخوردار اجرا خواهد شد.
اولویت با مدارس محروم و کمبرخوردار
جعفری با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده میان وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استانها گفت: این تفاهمنامه در بیش از ۱۲ محور از جمله توسعه فضاهای ورزشی، تامین تجهیزات بهداشتی، اجرای برنامههای نشاطآفرین، طرح نماد، المپیادهای درونمدرسهای، بهسازی فضاهای ورزشی، توانمندسازی منابع انسانی و اعزام تیمها به مسابقات تنظیم شده است.
وی افزود: براساس نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه و تجهیز ۵۵ درصد مدارس دولتی کشور با اولویت مناطق محروم و کمبرخوردار در دستور کار قرار دارد و اعتبارات لازم برای این منظور پیشبینی شده است.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین براساس برنامه هفتم توسعه، سهمیههای جدید نیروی انسانی در حوزههای ورزش و سلامت مدارس اختصاص خواهد یافت تا بخشی از کمبودهای موجود برطرف شود.
به گزارش ایرنا،سفر یکروزه معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به این استان چهارمحال و بختیاری در جلسهای با مدیران مناطق، کارشناسان، معاونان پرورشی و تربیتبدنی و اعضای مرتبط در سطح استان شرکت کرد.