جایگاه نظام رتبه‌بندی نباید به افزایش حقوق حداقلی ختم شود

۱ نظر

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: تقلیل جایگاه نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش مقطعی حقوق ظلم به معلم است.
به گزارش بازارکار حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امسال گفت‌وگوها، اخبار و برداشتهای متفاوتی از نظام رتبه‌بندی معلمان مطرح شده است اظهار کرد: البته سخنگوی دولت اعلام کرده که تا دو ماه آینده نظام رتبه‌بندی معلمان اجرایی می‌شود.


وی ادامه داد: سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش نیز در رسانه ها در شرایط مختلف اعلام کرده بود که تا شهریورماه سال جاری نظام رتبه بندی اجرایی خواهد شد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اما اکنون که در آستانه سال تحصیلی قرار گرفته‌ایم، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و تنها جسته وگریخته اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود که فضای عمومی فرهنگیان را ملتهب می‌کند.
وی با بیان اینکه معتقدم دولتمردان باید با فرهنگیان گفت‌وگویی شفاف داشته باشند و دراین زمینه ابهام‌زدایی کنند گفت: باید در نظر داشت قانون نظام رتبه‌بندی به دنبال تغییر و ارتقای جایگاه معلمان است.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه در این زمینه باید تاکید کرد در نظام رتبه‌بندی عنوان باید تغییر کند، عنوانی که به ارتقای جایگاه معلم منجر شود افزود: با این تفسیر تقلیل نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی معلمان ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نظام رتبه‌بندی معلمان است.
وی تاکید کرد:‌ با این استدلال ضرورت دارد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان هرچه سریعتر به مجلس ارسال شود و اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نظام رتبه‌بندی در جایگاه خود هزینه شود.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اعتبار قابل جابجایی نیست، زیرا مجلس در لایحه بودجه ۹۸ این اعتبار را صرفا برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان مصوب کرده است .
وی بیان کرد: نباید با معلمان ابهام‌آلود و متناقض و متضاد سخن گفت، نظام رتبه بندی معلمان قانون است و پشتوانه اجرایی دارد و تفاسیر و استفاده‌های ابزاری دیگر از این قانون راه به جایی نمی‌برد.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای جایگاه نظام رتبه‌بندی نباید به افزایش حقوق حداقلی ختم شود

  • ص
    صفورا
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
    با سلام، بعداز چند سال ظلم بخشنامه عدم اعمال مدرک، ارتقای مدرک فرهنگیان کجا دیده می شود؟ چرا همه فقط حرف زدند و عمل نیست؟ اعمال مدرک فرهنگیان که در12 تیر ماه در کمسیون اجتماعی مجلس تایید شد چرا به صحن مجلس نرفت؟ شما را به خدایی که اگر اعتقاددارید!اینقدر ظلم نکنید ،قانون را اجرا کنید که مدرک کارکنان باید اجرا شود

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ