ثبت نام بیش از ۶هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی آذربایجان غربی

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۶هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی آذربایجان غربی در ۱۷ شهرستان ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه و به نقل از روابط عمومی روابط واحد آذربایجان غربی، «ولی عاقلی» در ابتدای این جلسه با اشاره به آمار ثبت نام طرح مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان طرح مشاغل خانگی در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی به اتمام رسید که در مجموع بیش از ۶هزار نفر از متقاضیان در سامانه این طرح ثبت نام خود را قطعی کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد:شهرستان ارومیه با اختصاص ۲۸ درصد ثبت نامی ها و شهرستانهای میاندوآب، بوکان و نقده به ترتیب بیشترین ثبت نامی ها را به خود اختصاص دادند.

وی افزود:۲۱ رشته شغلی برای این طرح در آذربایجان غربی اختصاص یافته بود که ۲۵ درصد متقاضیان در رشته پرورش مرغ بومی و مابقی رشته های شغلی را پوشاک، بسته بندی حبوبات و بسته بندی میوه خشک به ترتیب بیشتر ثبت نامی ها را به خود اختصاص داده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در خصوص برنامه ریزی برای آموزش متقاضیان رشته شغلی مدنظر اظهار داشت:رشته های پرمتقاضی در اولویت وروبه فاز آموزشی هستند که این دوره ها با مرکزیت ارومیه، شمال استان و جنوب استان قطب بندی خواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: مجسمه سازی، انیمیشن، کیف دوزی، خشک کردن میوه، بسته بندی میوه، تولید نرم‌افزار، گل‌های کریستالی، کسب و کارهای الکترونیکی (طراحی سایت و اپلیکیشن)، تولید عسل، پرورش گل و گیاه، پوشاک، مترجمی زبانهای خارجه، ویراستاری ( مقاله ، کتاب و..)، تولیدات چرم دست دوز، عرقیات گیاهی، پرورش قارچ، بسته بندی حبوبات،بسته بندی سبزیجات ، تولید مرغ بومی، تولید گیاهان دارویی و فرآوری گیاهان دارویی رشته های شغلی مورد تقاضا در آذربایجان غربی هستند.

گفتنی است، جلسه هماهنگی و راهبری طرح نوین مشاغل خانگی آذربایجان غربی با محوریت اتصال پشتیبانان به متقاضیان و برگزاری دوره های آموزشی در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ