تکلیف دوره آموزشی برای "استخدام معلمان حق‌التدریس" چه شد؟

۱ نظر

معاون وزارت آموزش و پرورش درباره حل مشکل سند مالی برای استخدام معلمان حق‌التدریس و آغاز دوره‌های آموزشی آنها توسط دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی داد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی و آغاز دوره‌های آموزشی آنها در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: افراد مشمول استخدام ۴ گروه آموزش‌دهنده، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، خرید خدمات و پیش‌دبستانی‌ها بودند.

وی افزود: در شیوه‌نامه‌ای که برای استخدام این افراد آماده کردیم در بند ۶.۲ مشکل ایجاد شد چون سند مالی دریافت حقوق باعث شد ۹۵ درصد نیروهای پیش دبستانی دچار مشکل شوند و اعتراضاتی انجام شد بنابراین اصلاحیه‌ای را داشتیم که ابلاغ شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ادارات کل براساس آخرین شیوه نامه اقدام می‌کنند، برای امسال سهمیه استخدام ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر را داریم که این سهمیه برای ۳۱ استان تقسیم شده است، هر استان سهمیه خود را می‌داند و براساس آن اقدام به شناسایی افراد مشمول می‌کند.

احمدی لاشکی گفت: دانشگاه فرهنگیان آماده پذیرش این افراد برای دوره یک ساله است و پس از کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره به استخدام در می‌آیند.

به گزارش تسنیم، استخدام ۴ گروه مشمول مربوط به افرادی است که تا قبل از سال ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند و طبق اعلام محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش، «استخدام معلمان غیررسمی سال ۹۲ به بعد منوط به شرکت آنها در آزمون استخدامی و قبولی در آن است. مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوند این است که سن‌شان افزایش پیدا کرده که افزایش سن را به سقف مجاز سن شرکت در آزمون اضافه می‌کنیم و می‌توانند با سن بیشتر در آزمون استخدامی شرکت کنند.»

الحاقیه بخشنامه تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است:‌ پیرو بخشنامه مورخ ۱۵ آذر ۹۹ با موضوع شیوه نامه قانون تفسیر الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۹۹ مجلس شورای اسلامی، یک تبصره به جزء ۲-۶ بند (۶) و یک بند به عنوان بند (۱۶) به شیوه نامه مزبور الحاق می‌شود.

تبصره: در صورتی که مشمولین حق التدریس شاغل و دارای کد پرسنلی، امکان ارائه اسناد مالی دریافت حقوق از محل مشارکت‌های مردمی را نداشته باشند به شرط احراز همکاری آنها با آموزش و پرورش و دارا بودن سایر شرایط قانونی و تایید کارگروه منطقه و شهرستان و پذیرش مسئولیت قانونی صحت اطلاعات، در فهرست مشمولین تبدیل وضعیت قرار می‌گیرند؛ فهرست افراد مشمول این تبصره باید به تایید کارگروه و مدیرکل استان برسد.

منبع : خبرگزاری تسنیم 

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تکلیف دوره آموزشی برای "استخدام معلمان حق‌التدریس" چه شد؟

  • ع
    علی ف .. سال 90
    ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
    ترا خدا دیگه اینقد وعده الکی ندید ....

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ