توضیح وزیر علوم درباره درخواست اساتید حق‌التدریس

تعدادی از اساتید حق‌التدریس دانشگاه خواستار تبدیل وضعیت شغلی‌شان شده بودند، وزیر علوم درباره شرایط این اساتید توضیح داد.
به گزارش بازارکار از خبرگزاری فارس؛ تعدادی از اساتید حق‌التدریس با ثبت درخواست خود، خواستار پیگیری تبدیل وضعیت شغلی‌شان از وزیر علوم شدند.

اما ابتدا بدانیم که اساتید حق‌التدریس کدامیک از اساتید هستند.

افرادی که در دانشگاه تدریس می‌کنند از نظر رابطه استخدامی با دانشگاه محل تدریس به دو گروه «مدعو» و «عضو هیات علمی» تقسیم‌بندی می‌­شوند، «عضو هیات علمی» دانشگاه به کسانی می‌گویند که با قرارداد پیمانی، رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی در دانشگاه خاصی استخدام شده‌اند.

مدرسان مدعو با قرارداد حق‌التدریس در دانشگاه مورد نظر تدریس می‌کنند که این مدرسان ممکن است در دانشگاه دیگری عضو هیات علمی باشند ولی در دانشگاه مورد نظر به صورت حق التدریسی مشغول به فعالیت باشند؛ اما بسیاری از مدرسان مدعو، در هیچ دانشگاهی عضو هیات علمی نیستند و فعالیت آنها در دانشگاه صرفا به صورت حق التدریسی است.

این اساتید خواستار در نظر گرفتن مزایایی هستند که این درخواست خود را در سامانه فارس من نیز به ثبت رسانده‌اند.

وی گفت: ما از حقوق و بیمه مناسبی برخوردار نیستیم و حتی از حقوق ما مالیات هم کسر می‌شود که از وزیر علوم می‌خواهیم مشکلات ما پیگیری شود.موضوع این درخواست را از سردبیر سوژه فارس من سوال کردیم تا بیشتر در جریان خواسته این اساتید قرار بگیریم.

وی ادامه داد: البته وضعیت اساتید حق‌التدیس در دانشگاه آزاد هم به همین شکل است و آنها هم با همین مشکلات رو به رو هستند.
سردبیر سوژه فارس من عنوان کرد: برخی اساتید حق التدریس با شرایط مشابه، تبدیل وضعیت شده‌اند اما ما با وجود تکمیل پرونده هنوز در وضعیت حق التدریس هستیم، در سامانه جذب هم ثبت نام کردیم ولی ترتیب اثر ندادند.
* توضیح وزیر علوم درباره اساتید حق‌التدریس

موضوع خواسته اساتید حق‌التدریس دانشگاه را با محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کردیم.

زلفی‌گل گفت: حق‌التدریس یعنی در قبال تدریس حق‌الزحمه دریافت می‌شود، در نتیجه در قبال قراردادی که منعقد شده حق‌الزحمه پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای وزارت علوم مقدور نیست که اساتید حق‌التدریس را استخدام کند زیرا چنین ظرفیتی را نداریم و این کار برای وزارت علوم نشدنی است، مسیر استخدام عضو هیات علمی مسیر خاص خود را دارد و فرایند این کار به صورت شرکت در فراخوان است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ