توسعه اشتغال میان زندانیان کردستان در دستورکار است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: توسعه اشتغال در میان اقشار آسیب پذیر جامعه به‌ویژه زندانیان در دستور کار این اداره‌کل قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یعقوب گویلیان ظهر امروز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان زندان‌های کردستان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی برای توسعه اشتغال میان اقشار آسیب‌پذیر می‌کوشد و این مهم نیز برای زندانیان استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کردستان سرزمین فرهنگ و هنر است و در این راستا استعدادهای بسیار خوب و قابل توجهی در استان و در حوزه صنایع دستی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آمادگی این مجموعه برای توسعه هنر صنایع دستی در زندان‌ها خبر داد و گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره با زندان‌های استان تعامل و همکاری خوبی داشته است.

گویلیان ابراز امیدواری کرد، با انعقاد این تفاهم‌نامه شاهد گسترش کمی و کیفی این همکاری‌ها در آینده باشیم.

*ایجاد اشتغال در زندان‌ها نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی است

مدیرکل زندان‌های کردستان نیر در این جلسه گفت: سیاست‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها بالاخص در حوزه ایجاد اشتغال در گرو تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط است.

مراد فتحی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای همکاری‌های موثر با زندان‌ها گفت: اشتغال ۵۰ درصدی محکومین همواره مورد تاکید سازمان زندان‌های کشور است که خوشبختانه در این خصوص و در استان کردستان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که انعقاد این تفاهم نامه مهر تاییدی بر این ادعا است.

مدیرکل زندان‌های کردستان از وجود ظرفیت‌های مناسب در زندان‌ها برای توسعه اشتغال در میان مددجویان خبر داد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که بیکاری یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم و بزهکاری در جامعه است که در این راستا با کمک به اشتغال و مهارت‌آموزی زندانیان در طول مدت حبس ضمن پیشگیری از وقوع جرم می‌توان آنان را آماده حضوری سعادتمندانه و شرافتمندانه در جامعه کرد.

فتحی نیل به سیاست‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها بالاخص در حوزه اشتغال را در گرو تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط دانست و خاطرنشان کرد: زمانی شاهد موثر واقع شدن برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها خواهیم بود که سایر دستگاه‌های اجرایی نیز زندان‌ها را در نیل به این رسالت خطیر یاری دهند و در این صورت است که می‌توانیم شاهد پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.

در راستای دستیابی به اولویت‌های دوازده‌گانه سازمان زندان‌های کشور در حوزه اشتغال محکومین، تفاهم‌نامه‌ای مشترک با حضور مدیرکل زندان‌ها و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضاء طرفین رسید.
با اجرایی شدن مفاد این تفاهنامه نامه و در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بسیار خوبی در نیل به اشتغال ۵۰ درصدی محکومین در زندانهای استان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ