توانمندسازی زندانیان با حرفه آموزی و ایجاد زمینه های اشتغال

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال زندان ها منصوب و بر توانمندسازی زندانیان با حرفه آموزی و ایجاد زمینه های اشتغال تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی با معرفی احمد راهرو به عنوان مدیرکل جدید برگزار شد.
در این این مراسم معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان ها با تاکید بر نقش اشتغال در فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان گفت: طبق آمارهای موجود بیکاری یکی از علل اصلی ارتکاب به جرم در جامعه است از این رو سازمان زندان ها در اجرای برنامه های تامینی و تربیتی نگاه ویژه ای به اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها دارد.
حجتی پور افزود: چرخه اصلاح و تربیت زمانی کامل می شود که زندانی پس از آزادی از زندان زندگی شرافتمندانه داشته باشد که یکی از پیش شرط های آن توانمند سازی زندانی بوسیله حرفه آموزی و ایجاد زمینه های اشتغال است.
وی گفت: در حال حاضر در تمامی زندان های کشور کارگاه های مختلف اشتغال در کنار کلاس های متنوع حرفه آموزی حجم گسترده ای از فعالیت های اصلاحی و تربیتی زندانیان را بر عهده دارد.
حجتی پور تصریح کرد: اشتغال زندانیان نه تنها باعث رشد شخصیت زندانی و استفاده بهینه از زمان می شود بلکه در کنار آن با درآمدزایی بخشی از معاش خانواده زندانی تامین می شود.
همچنین در انتهای این مراسم احمد راهرو به عنوان مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی معرفی و از زحمات سید عبدالله مرتضوی مدیر کل اسبق این دفتر قدردانی به عمل آمد‌.
احمد راهرو پیش از این معاون حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان زندان ها بوده است.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ