تمام تسهیلات مشاغل خانگی استان سمنان با اشتغالزایی برای ۲۹۶ نفر جذب شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد سهمیه استان از تسهیلات مشاغل خانگی در بخش شهری و روستایی با اشتغالزایی برای ۲۹۶ نفر جذب شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز دوشنبه در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سالن یارگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: سهمیه استان سمنان از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال بود که ۱۰۰ درصد جذب شد.

وی اضافه کرد: عمده درخواست‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال خانگی فعالیت در زمینه صنایع دستی مانند قالیبافی، گلیم‌بافی، کشاورزی، خیاطی و کشت گیاهان دارویی، بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: در زمان حاضر ۸۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان جذب شده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال سهمیه استان سمنان در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری است که از این میزان تاکنون ۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان، ۲ هزار و ۹۴۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

غنیان اظهار داشت: از سال ۹۶ تا کنون ۲۹ روستاتعاون در استان سمنان تشکیل شد که بیش از ۴۶۳ نفر عضو دارد و موجب اشتغالزایی برای ۴۶۸ نفر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیشترین روستاتعاون در استان مربوط به شهرستان شاهرود است.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به منظور بازدید و بررسی طرح‌های روستایی در سفر ۲ روزه به استان سمنان آمده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ