تعیین تکلیف اعضای هیات علمی بدون مجوز

دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تعیین تکلیف اعضای هیات علمی بدون مجوز جذب از سازمان امور استخدامی خبر داد.
جواد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره علت تعیین تکلیف نشدن برخی پرونده های جذب هیات علمی از سال های گذشته تاکنون، گفت: این پرونده ها شامل مواردی می شود که بدون مجوز سازمان امور استخدامی مشغول به همکاری با دانشگاه ها شده اند.


وی افزود: به عنوان نمونه در بررسی پرونده ها، یک عضو هیات علمی بدون دارا بودن مجوز سازمان امور استخدامی از سال ۵۴ تاکنون با یک دانشگاه همکاری می کرد و حال که وقت بازنشستگی این فرد فرارسیده است، مجوز سازمان استخدامی صادر شد.
دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این افراد در واقع بدون مجوز، به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه ها شدند اما سازمان امور استخدامی به تازگی مجوز جذب چهار هزار هیات علمی را در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار داد.
محمدی به این نکته اشاره کرد که مجوزهای صادرشده برای تعیین تکلیف این قبیل پرونده ها است که باید از سوی وزارت علوم بین دانشگاه ها توزیع شود.
کاهش ثبت نام بورسیه‌های بلاتکلیف
وی درباره آمار بورسیه های ثبت نام کننده در فراخوان تعیین تکلیف بورسیه ها، اظهار داشت: در طول ۲ تا ۳ دوره پیشین فراخوان، مشکلات بورسیه ها کاهش یافت و از زمان فعال شدن فراخوان بورسیه ها در مهرماه جاری، تاکنون ۲۰ نفر ثبت نام کردند.
دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این کاهش آمار نشان دهنده برطرف شدن مشکلات بورسیه ها است اما پرونده همین تعداد بورسیه ثبت نام کننده هم باید برای طی سایر مراحل، بررسی شود.
به گفته محمدی، فراخوان بورسیه ها تا ۱۰ روز آینده در درگاه هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه دارد.
تعیین تکلیف مشمولین ۲ ماده قانونی
دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به مشمولین بند ز و بند پ ماده ۴۴ و ۹۰ قانون برنامه پنجم و ششم توسعه (جذب ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا به عنوان هیات علمی)، گفت: برخی از کسانی که مشمول این ۲ ماده قانونی هستند، امکان تبدیل وضعیت و جذب به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها نداشتند؛ به عنوان مثال، فردی با وجود دارا بودن مدرک دکتری امکان تبدیل وضعیت نداشت ولی با مصوبه هیات عالی جذب، پرونده آنها به صورت فیزیکی برای وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه آزاد اسلامی ارسال می شود.
وی افزود: بر اساس مصوبه هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تبدیل وضعیت این افراد در صورت نقص نداشتن پرونده، موافقت می شود.
محمدی تعداد این افراد را حدود ۴۰ نفر اعلام کرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ