تعرفه بیمه کارگران ساختمان باید اصلاح شود

ایسنا/فارس نایب رئیس شورای شهر شیراز با طرح این ادعا که مصوبه مجلس در خصوص تعرفه بیمه کارگران ساختمانی عاملی تاثیرگذار بر افزایش بهای تمام شده مسکن و رکود ساخت و ساز است، لزوم اصلاح این تعرفه را متذکر شد.

محمدتقی تذروی در نطق قبل از دستور خود در جلسه علنی عصر یکشنبه ۷ خرداد شورای شهر شیراز، گفت: در سال‌های گذشته تعرفه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمان، براساس ۱۵ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی محاسبه و اخذ می‌شد، اما در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی این تعرفه بر مبنای هر متر مربع زیربنا با حدود تقریبی مبلغ ۲۳۰هزارتومان محاسبه و از مالکین اخذ می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه تعرفه جدید بیمه کارگران ساختمانی، کاهش ساخت و ساز در نواحی کم برخوردار و افزایش قیمت مسکن را به دنبال دارد، گفت: با این مصوبه در برخی مناطق مبلغ دریافتی بیمه تامین اجتماعی از میزان مبلغ دریافتی عوارض شهرداری بیشتر شده است.

تذروی ایجاد موج نارضایتی در میان شهروندان و در نتیجه بی احترامی و توهین به پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری را از دیگر پیامدهای این مصوبه اعلام کرد و گفت: لازم است بررسی این مهم سریعا در دستور کار و بررسی مجدد مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و مبالغی در نظر گرفته شود که منجر به بروز اجحاف در حق مالکین نشود و همچنین سازمان بیمه تامین اجتماعی در راستای تامین بیمه کارگران دچار مشکل نشود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با اشاره به بازداشت ۲ عضو این نهاد و یکی از مسئولان سابق شهرداری این کلانشهر، توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی، گفت: ای کاش مراکز بازرسی، حراستی و نظارتی داخلی به خوبی به وظایف خود عمل می‌کردند تا از این حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری و دست گیری می‌شد و به مچ گیری نمی‌رسید.

محمدرضا هاجری افزود: ای کاش تصمیم گیران و تصمیم سازان سیاسی شهر به بهانه جوانگرایی، تجربه ستیزی نمی‌کردند تا امروز شاهد این قضایا نبودیم.

هاجری با طرح درخواست پیگیری استقرار کنسولگری‌های چین، روسیه، هند، عربستان و امارات در شهر شیراز توسط مسئولان ارشد فارس و مجمع نمایندگان استان، گفت: این مهم می‌تواند جایگاه شیراز را به عنوان یک مرکز گردشگری و زیارتی، تجارتی در منطقه جنوب کشور، ارتقاء بخشد و دستاوردهای فراوانی به دنبال داشته باشد.

منبع : ایسنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ