تصویب لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی انگیزه‌ای بزرگ برای آنهاست

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: مصوبه جدید هیئت دولت می‌تواند انگیزه‌ای بزرگ برای پارالمپیکی‌ها ایجاد کند.
شروین اسبقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تصویب لایحه جذب و استخدام قهرمانان پارالمپیک در دستگاه‌های اجرایی در هیئت دولت اظهار داشت: این موضوعی بود که در ماه‌های گذشته از سوی فدراسیون، کمیته پارالمپیک و وزارت ورزش پیگیری شد، چرا که ورزشکاران جانباز و معلول چنین درخواستی داشتند. پیش از این تصویب شده بود که فرزندان این قهرمانان استخدام شوند، در حالی که سن و سال بسیاری از ورزشکاران با استخدام در دستگاه‌های دولتی مطابقت داشت.


وی افزود: مصوبه جدید هیئت دولت می‌تواند انگیزه‌ای بزرگ برای پارالمپیکی‌ها ایجاد کند و قطعاً تاثیرگذاری زیادی در حوزه ورزش جانبازان و معلولین خواهد داشت؛ چرا که حالا خودشان هم می‌توانند از این مزیت بهره ببرند. امیدوارم مراحل مربوط به اجرایی شدن این مصوبه انجام شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد استفاده از این موضوع باشیم.

در یکی از برنامه‌های تلویزیونی و به نقل از اسبقیان عنوان شد که «ممکن است ورزشکاری سهمیه پارالمپیک بگیرد، اما به دلیل مسائل ارزی به این بازی‌ها اعزام نشود». رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در واکنش به این مسئله گفت: هرگز چنین مسئله‌ای را مطرح نکردم. موضوع بر سر نحوه اعزام کاروان به پارالمپیک است که طبق مصوبه ستاد تشکیل شده در کمیته ملی پارالمپیک، قرار شده این اعزام به صورت کیفی صورت بگیرد. در واقع اعزام کیفی در اولویت است. مسائل ارزی که نه تنها در ورزش، بلکه در سایت بخش‌ها نیز وجود دارد، اما قرار نیست اعزام نشدن ورزشکاری که سهمیه گرفته، به این موضوع مربوط باشد. در واقع بحث اعزام کیفی کاروان مطرح شده و باید طبق این مصوبه کارها و تصمیمات صورت بگیرد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ