تشریح اقدامات انجام شده الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی

دکتر بیحندی ضمن ارائه گزارش فرآیند و روند اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و عملکرد موفقی در اجرای این طرح داشته است.

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، محمدصادق بیجندی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به گذشت یک سال از اجرای پایلوت طرح نوین اشتغال خانگی در کشور، گفت: بر مبنای هدف گذاری اولیه باید ۲۰ هزار شغل خانگی در این ۹ استان ایجاد می شد که خوشبختانه آمار به دست آمده نشان می دهد بیش از این میزان شغل محقق شده است.
بیجندی با بیان اینکه در روند اجرای پایلوت این طرح تاکنون یک ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت نشده است، گفت: الگوی مورد استفاده در این طرح بگونه͏ ای است که ابتدا نیاز بازار شناسایی و این نیاز͏ها به متقاضیان کار خانگی منتقل شده و با تولید محصول مورد نیاز بازار، بلافاصله کار فروش آن نیز صورت گرفته است. به عبارتی کار ما در این طرح برقراری اتصال میان تولیدکنندگان و متقاضیان اشتغال با بازار است.
در ادامه این جلسه ۴ پشتیابان منتخب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خلنگی گزارشی از فعالیت و اقدامات انجام شده از فرایند و روند ا خود رادر استان های پایلوت ارائه کردند.
در حاشیه جلسه ستاد سازماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، وزیر کار به همراه معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از غرفه های محصولات تولید شده در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی بازدید به عمل آوردند.

منبع: بازارکار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ