تخصص ۱۱۵ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی مرکزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ۲۰۴ میلیارد تومان به منظور توسعه اشتغالزایی و اقتصاد روستایی برای استان مرکزی مصوب شده که تاکنون ۱۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه یادگاری پیش از ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی در اراک اظهار داشت: در استان مرکزی طرحی با هدف توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها در دست اجرا است که در اجرای این طرح توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ۵۴۵ روستای استان مرکزی شناسایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون طرح مقدماتی تولید و اشتغالزایی اقتصادی ۶۴ روستا تهیه شده و برای بیش از ۳۰۰ روستای دیگر بررسی ها و عقد قرارداد در حال انجام است.
یادگاری تصریح کرد: برای اجرای این طرح از صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به عنوان تسهیلات اشتغالزایی روستایی دیده شده که ۲۰۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب و از این رقم تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی سهم اشتغال استان مرکزی در سال ۹۶ را، در بخش کشاورزی ۱۶.۲ درصد، در صنعت ۴۰.۴ درصد و در بخش خدمات ۴۳.۳ درصد عنوان کرد.
یادگاری با اشاره نرخ مشارکت در استان مرکزی، یعنی چه کسانی جویای کار و چه کسانی شاغل هستند بیان داشت: نرخ مشارکت در زنان استان مرکزی ۹ درصد است یعنی در استان ۹ درصد از زنان بالای ۱۰ سال جویای کار هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان مرکزی تا پایان سال گذشته ۷.۹ درصد ثبت شده است، گفت: نرخ بیکاری تحصیل کرده ها بیشتر از نرخ کم سوادان است و نرخ بیکاری فصل بهار امسال نیز با ۸.۸ صدم درصد نسبت به پارسال بیشتر شده است.
یادگاری در مورد نرخ تورم استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مورد اندازه گیری تورم سه نوع اندازه گیری وجود دارد. اندازه گیری نقطه به نقطه، یعنی شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته که در این مورد رشد داشته ایم و در این مقطع زمانی رشد تورم در استان مرکزی ۲۶ درصد ثبت شده است.
ئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: در تورم ۱۲ ماه گذشته که تورم اصلی محسوب می‌شود، نرخ استان مرکزی ۱۰.۲ درصد بوده است و تورم دیگر اندازه گیری این ماه نسبت به ماه گذشته است که در استان مرکزی در شهریور امسال نسبت به مرداد امسال ۵.۱ درصد تورم رشد داشته است که رقم بالایی به شمار می آید.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ