تبدیل وضعیت استخدامی نیرو‌های شرکتی مشمول قانون ایثارگران

۱ نظر

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم از تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شرکتی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،به نقل از وزارت علوم، اباصلت خراسانی گفت: در راستای اجرای بند "د " تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و دستورالعمل اجرایی آن، در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شرکتی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تکلیف موسسات برای اجرا و تحقق این امر، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پ‌ژوهشی و فناوری باید با در نظر گرفتن شرایط و مقررات مربوطه، موضوع مذکور را به انجام برسانند.

وی افزود: نیرو‌های شرکتی اشاره شده در ماده "۱ " این دستورالعمل؛ شامل نیرو‌هایی می‌شود که از سوی شرکت‌های تامین نیروی انسانی و حجمی واجد شرایط و طرف قرارداد با موسسه، به‌کارگیری شده و به صورت تمام وقت در فعالیت‌های جاری مربوط به موسسه انجام وظیفه می‌نمایند و حق بیمه آن‌ها توسط شرکت‌های طرف قرارداد با موسسه پرداخت شده باشد.

وی همچنین با اشاره به ۵ شرطی اصلی و لازم در این خصوص ادامه داد: کارکنان شرکتی مشمول، می‌بایست دارای قرارداد با شرکت خدمات پیمانکاری باشند؛ قرارداد آن‌ها تمام وقت، عهده دار وظایف جاری موسسه، دارای فعالیت مستمر با موسسه (از سال ۱۳۹۹ بدون وقفه تاکنون) باشند و همچنین بیمه آن‌ها توسط شرکت خدمات پیمانکاری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده باشد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: بر اساس بخشنامه شماره ۱۸۸۴۸۷ تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ سازمان برنامه و بودجه کشور، تاییدیه تامین اعتبار برای کارکنان شرکتی در سقف اعتبارات مصوب آن موسسه، بر عهده بالاترین مقام هر موسسه بوده و باید پس از صدور تاییدیه تامین اعتبار و ذکر ردیف و محل بودجه در نظر گرفته شده، تصویر نامه مربوطه به انضمام سایر مدارک و مستندات در سامانه کارمند ایران (استخدام و بکارگیری نیروی انسانی) بارگذاری شود.

خراسانی خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت استخدامی برای تمامی مشمولین، مشروط به تاییدیه هسته گزینش به صورت رسمی قطعی و تاریخ اجرای احکام رسمی صادره برای مشمولین این قانون، از تاریخ ۰۱/‌۰۱/‌۱۴۰۰‬ خواهد بود.

وی یادآور شد: رعایت شرط سنی تعیین شده در ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شرکتی (خواهر و برادر شهید، فرزند و همسر رزمنده) الزامی است، اما سایر ایثارگران از رعایت شرط سنی معاف هستند.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت جاری موسسه نیز توضیح داد: به فعالیت‌هایی که جز وظایف قانونی دستگاه اعم از ستادی و پشتیبانی بوده و به تایید بالاترین مقام هر موسسه برسد و فرد شرکتی به صورت مستمر در فعالیت‌های جاری دستگاه انجام وظیفه نماید، فعالیت جاری موسسه اطلاق می‌شود.

خراسانی گفت: مسئولان منابع انسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات احتمالی به سایت اداره کل منابع انسانی _اداره استخدام و بازنشستگی وزارت علوم مراجعه کنند.

منبع : خبرگزاری دانشجو

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تبدیل وضعیت استخدامی نیرو‌های شرکتی مشمول قانون ایثارگران

  • و
    وطن دوست
    ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
    والا ما ا برای کشورمان خیلی جهاد کردیم ولی برای رضای خدا تلاش کردیم و آن زمان بدنبال مدرک نبودم چون تفکرم این بود که مزدم را از خدا باید بگیرم اما حالا می بینم در طی این سالها فرزندان ایثارگران یا دردانشگاه قبول شدند یا درهر سالی یکی از فرزندان استخدام شدند حالا هم که طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی که پدرشان کارت ایثارگری دارد اما فرزند من با سابقه بالا و کار صادقانه اش همچنان شرکتی است ؟؟؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ