تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تا ۲ سال آینده

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران گفت: بحث تبدیل وضعیت ایثارگران دولت تا کمتر از ۲ سال آینده به اتمام می رسد.

حتمی شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه هم اندیشی مسئولین امور ایثارگران ستاد، غرب و شمالغرب کشور به میزبانی زنجان، گفت: امور ایثاگران شرکت ملی گاز ایران در قالب تبدیل وضعیت بند (و) ماده ۴۴ بیش از هزار و ۲۵۰ نفر مشمول داشته که هزار و ۱۸۰ نفر تبدیل وضعیت شده اند و مابقی نیز در مرحله گزینش و استعلام نهایی هستند.

او می گوید: در بخش مربوط به بند (د) تبصره۲۰ بودجه ۱۴۰۰؛ بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در موقعیت تبدیل وضعیت قرار دارند که از طریق سامانه ایثار ثبت شرایط انجام شده و تا پایان امسال روال اجرایی آن انجام می‌شود.

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران گفت: با اجرای صحیح قوانین، استخدام نیروها، اعطای وام و مزایا، برگزاری مسابقات ورزشی و اردو‌های زیارتی و سیاحتی؛ واحد ایثارگران شرکت ملی گاز معرف منابع انسانی کوچک است.

او می گوید: به‌عنوان بزرگ‌ترین هدف پیش رو؛ در نخستین گام به جمع‌آوری آمار کارکنان قراردادی و پیمانکاری ایثارگر شاغل در شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابعه پرداخته شده است.

حتمی می گوید: یکی از مهم‌ترین ویژگی جمع‌آوری این اطلاعات قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات مشمولین این طرح است.

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران گفت: با این اقدام در کمترین زمان ممکن، به رفع مشکلات و یا مطرح کردن آن‌ها در چارچوب کمیته‌های جذب و استخدام، کمیته‌های تدوین و مقررات، کمیته‌های رفاهی- اجتماعی و کمیته‌های مالی، می‌پردازیم تا هیچ ایثارگری در آینده، دغدغه شغلی نداشته باشد.

او می گوید: در راستای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به همه دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها مبنی بر توانمندسازی نیروها؛ در گام دوم اجرای این طرح؛ مکلف و مقید به توانمندکردن ایثارگران در راستای بهینه‌سازی و اثربخشی آن‌ها در سازمان هستیم که با جدیت دنبال می‌شود.

حتمی گفت: راه‌اندازی صندوق شاهد گام سومی است که با موافقت و حمایت مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ستادی مرتبط عملیاتی شده و ۸ هزار نفر عضو آن هستند.

به گفته رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر ۱۷ هزار نیروی رسمی؛ جامعه ایثارگران شرکت ملی گاز ایران را تشکیل می‌دهد که معادل یک سوم کارکنان این شرکت است.

او می گوید: بیش از ۱۷ هزار نیروی رسمی شامل ۸۰۰ فرزند شهید، یک هزار رزمنده، ۲ هزار و ۷۰۰ جانبار، ۹۱ شهید و پنج هزار ایثارگر در شرکت ملی گاز ایران مشغول خدمت هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان هم گفت: در مسیر اهداف و راهبرد‌های انقلاب اسلامی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران گرانقدر؛ راه سخت و وظیفه سنگینی بر عهده داریم و امیدواریم که با انجام وظایف محوله و با ارائه خدمات به مردم شریف به بهترین نحو ممکن؛ ادامه دهنده راه شهداء و قدردان زحمات خانواده معظم شهداء و ایثارگران باشیم.

او می گوید: توجه به مسائل فرهنگی،انگیزشی و رفاهی کارکنان از الویت‌های اجرایی گاز زنجان است و با برنامه ریزی‌های تدوین شده در جلسات فرهنگی؛ تصمیمات خوبی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و توجه جدی به ازدواج جوانان و ارائه تسهیلات لازم صورت گرفته است.

سلیمانی نژاد گفت: استفاده از پتانسیل‌های شرکت گاز استان زنجان احصاء و تلاش می‌شود که در کنار ارائه وام‌های کم بهره برای تامین مسکن، خرید لوازم خانگی، ارائه خانه‌های سازمانی شرکت برای ۳ سال، انجام پیگیری لازم برای برگزاری مراسم ازدواج با کم‌ترین هزینه ممکن انجام گیرد.

در پی تداوم بازدید‌های میدانی رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران؛ دومین جلسه هم اندیشی مسئولین امور ایثارگران ستاد، غرب و شمالغرب کشور به میزبانی زنجان و با حضور مسئولان امور ایثارگران استان‌های البرز، قزوین، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، برگزار شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ