بیش از ۷۷۰۰ نفر در کرمانشاه بیمه بیکاری می‌گیرند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون در این ماه (دی‌ماه) ۷ هزار و ۷۴۶ نفر در استان مستمری بیمه بیکاری می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسن عزیزی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تاثیر کرونا بر اقتصاد دنیا، اظهار داشت: به تبع کشور و استان هم از این تاثیر بی‌نصیب نبوده و کسب و کارها متاثر از این موضوع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا در وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی از همان ابتدا سامانه کارا را برای افرادی که بیکار شده‌اند معرفی کرد که حدود ۱۴ هزار و ۱۴۰ نفر از استان از اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه در این سامانه ثبت‌نام کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: این تعداد در مدت زمان کوتاهی پالایش شدند، عده‌ای از این تعداد به دلیلی اینکه سه درصد مربوط به صندوق بیمه بیکاری آن‌ها پرداخت نشده بود و یا اینکه کد کارگاهی تامین اجتماعی نداشتند، مشمول قانون بیمه بیکاری نشدند.

وی با بیان اینکه در نهایت بعد از پالایش ۸ هزار و ۶۰۶ نفر از این تعداد مشمول بیمه بیکاری شدند، گفت: هم‌اکنون در این ماه (دی ماه) ۷ هزار و ۷۴۶ نفر در استان مستمری بیمه بیکاری می‌گیرند.

عزیزی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کسانی که درآمد مستمر نداشتند، گفت: اختصاص وام یک‌میلیونی و همچنین پرداخت ۱۰۰ هزار تومان به اعضای هر عضو خانواده در چهار ماه آخر سال، در دستور کار وزارت کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۴ رسته برای واحدهای کسب و کار آسیب دیده از کرونا تعریف شد که برای آن‌ها در استان ۳ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان منابع گذاشته شده که تاکنون ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون آن به متقاضیان پرداخت شده و حدود ۲۶۳ میلیارد تومان دیگر از آن هم در بانک‌ها در گردش بانکی است.

عزیزی اضافه کرد: علاوه بر این مبلغ وزارت کار تصمیم گرفته برای سه حوزه گردشگری و صنایع دستی( ۲ هزار میلیارد تومان)، ورزش (۸۰۰ میلیارد تومان) و فرهنگ و هنر(یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان) اعتباراتی جداگانه در نظر بگیرد که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در حوزه کارا از آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه اشاره هم به مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان داشت و گفت: اگر کارفرمایی نفر جدیدی را استخدام کند ما تا دو سال ۲۳ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنیم و براساس یارانه دستمزد ۳۰ درصد حقوق را بر مبنای قانون کار مستقیم به کارفرما می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ