بیش از ۴۵۰ شغل برای معلولان قزوینی ایجاد شده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته در بخش اشتغال بیش از ۲۰ درصد تعهد ایجاد تحقق یافته است که امسال تاکنون از میان ۶۰۲ تعهد، ۴۸۰ شغل ایجاد شده و کانون توانا سهم عمده‌ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علیرضا وارثی امشب در دیدار با اعضای کانون معلولین توانا اظهار داشت: استان قزوین دارای ۲۳ هزار معلول بوده که ۱۶ هزار نفر آنها مستمری دریافت کرده، هزار و ۵۰۰ معلول در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و ۱۰۰۰ نفر نیز از خدمت روزانه بهره می‌برند.

وی بیان کرد: در زمینه مسکن معلولان نیز ۳ هزار و ۷۰۰ واحد در سطح استان ساماندهی شده و همچنین در سال گذشته در بخش اشتغال بیش از ۲۰ درصد تعهد ایجاد تحقق یافته است که امسال تاکنون از میان ۶۰۲ تعهد، ۴۸۰ شغل ایجاد شده و کانون توانا سهم عمده‌ای داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در بحث قانون حمایت از معلولان نیز علاوه بر بودجه، عدم ابلاغ آیین نامه از جمله مشکلات عمده بوده که به اتفاق تشکل‌های فعال استان در حوزه معلولین، کمیته حمایت از حقوق معلولین تشکیل و با حضور خود معلولان طی جلساتی در کلیه دستگاه ها مشکلات مرتبط بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

زمینه اشتغال معلولان در کرمان فراهم می‌شود

پروژه اشتغال معلولان در استان مرکزی طراحی و اجرا می‌شود

دولت نسبت به تامین اشتغال معلولان مازندران کمک می‌کند

وی تاکید کرد: نگاه مدیران و مسئولان به معلولان نیز نکته مهمی است که تمامی آنها به ما مراجعه کرده و تمام نیازهای معلولان از قبل از تولد تا بعد از مرگ را بر دوش سازمان بهزیستی می دانند که خواستار افزایش بودجه جهت رسیدگی به امور آنها هستیم.

سیدمحمد موسوی بنیانگذار کانون معلولین توانا و عضو هیات مدیره نیز در این دیدار اظهار داشت: نگاه به‌ورزش همان حضور اجتماعی معلولان در جای جای کشور است که باید تقوین خدمات ورزشی آنها با این دید صورت گیرد.

وی بیان کرد: پشتیبانی از ۲۰۰ کودک معلول در زمینه تحصیل از حنله دیگر اقدامات کانون توانا ست که از چندین سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در این برنامه با استفاده از نیروهای مردمی به تقویت دروس ضعیف کودکان معلول می‌پردازیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ