بیش از ۳۵هزار نفر از کارگران مراغه زیر پوشش بیمه هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه گفت: هم اکنون ۳۵ هزار و ۵۵۱ نفر از کارگران و خانواده های آنان در این شهرستان زیر پوشش بیمه اجباری قرار دارند.


پرویز حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۷ نفر از کارگران به همراه حدود ۲۰ هزار نفر از اعضای خانواده های آنان زیر پوشش بیمه های اجباری قرار داشته اند.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از کارگران، در طول سال گذشته بیمه تکمیلی برای سه هزار نفر از این قشر تلاشگر با حمایت کارفرمایان و واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برقرار شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش امور اجتماعی و رفاهی کارگران گفت: در طول یک سال اخیر آموزش های اجتماعی از جمله تحکیم خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای خانواده های کارگران این شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به نظارت های انجام شده در بخش بازرسی کار در واحدهای تولیدی این شهرستان گفت: در این راستا و در طول سال گذشته یک هزار و ۷۶۵ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی این شهرستان انجامشده که این میزان نسبت به سال پیش از آن ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در زمینه بررسی حوادث ناشی از کار، ۵۷ مورد حادثه در حین کار توسط بازرسان این اداره بررسی و کارشناسی شده است.

وی ادامه داد: در بخش روابط کار نیز با توجه به راه اندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی ابلاغ های فیزیکی به صورت الکترونیکی انجام شده و هرگونه دادخواست یا ابلاغ احکام از این طریق انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این راستا نیز در طول سال گذشته، ۵۰۵ مورد شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که ۳۱۹ مورد از آنها به صورت بدوی و ۱۸۶ مورد آن نیز به صورت شکایت تجدید نظری بوده است.

وی افزود: میزان شکایت های به ثبت رسیده از سوی کارگران در سامانه جامع روابط کار در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۸.۵ درصد کاهش یافته که نشان دهنده کاهش شکایت از کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت۱۴ نفر از کارگران نخبه و تلاشگر این شهرستان شناسایی شده اند که ۲ نفر از آنان موفق به کسب رتبه برتر استانی شدند.

وی با اشاره به وجود ۵۶ تشکل و انجمن صنفی کارگری در این شهرستان ادامه داد: هم اکنون ۱۱ هزار و ۵۸۳ نفر از کارگران در این انجمن ها عضویت داشته و نظارت بر فعالیت این تشکل ها به صورت مستمر توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراغه با اشاره به جایگاه کارگران در جامعه گفت: کارگران به عنوان محورهای توسعه، همواره منشا تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده اند و از این رو پایداری کارگاه های تولیدی و اقتصادی، مهم ترین راهبرد برای حمایت از کارگران و اشتغال خواهد بود.

حبیبی افزود: تقدس کار و کارگر در آیات قرانی و کلام ائمه معصومین (ع) مورد تاکید بوده و تکریم کارگران در واقع تجلیل از تلاش های آنان در حرکت بخشیدن به چرخ های توسعه کشور و جامعه است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر گفت: در این راستا و با وجود شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه بزرگداشت هفته کارگر در این شهرستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات مختلف با محوریت رفع مشکلات جامعه کارگری و تجلیل از آنان، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، تجلیل از خانواده های شهدای کارگر، بازدید از خانه های بهداشت کارگری و نیز توزیع بسته های معیشتی بین کارگران توسط واحدهای تولیدی از جمله برنامه های هفته کارگر در این شهرستان بوده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون یک هزار و ۷۵۴ واحد اقتصادی، خدماتی و تولیدی در این شهرستان فعالیت می کنند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ