بیش از یک هزار نفر در طرح اشتغال خانگی استان یزد ثبت نام کردند

شرکت کنندگان در طرح ملی مشاغل خانگی در مشاغلی همچون فرآوری کننده و بسته بندی، خیاط لباس، بافنده تابلو فرش، سازنده زیورآلات سنتی و قالیباف بیشترین رشته های ثبت نام کرده اند.


به گزارش خبرگزاری موج یزد، طرح ملی مشاغل خانگی در یزد, توسط جهاد دانشگاهی از بهمن سال ۹۸ وارد فاز مطالعاتی شده که تاکنون تعداد ۱۸۱۷ نفر در مشاغلی همچون فرآوری کننده و بسته بندی، خیاط لباس، بافنده تابلو فرش، سازنده زیورآلات سنتی و قالیباف بیشترین رشته های ثبت نام کرده اند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به تصویب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال ۹۶ گفت: به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاد‌ دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی گردید.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با استفاده از کارشناسان خود در سراسر کشور با بهره مندی از ظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی حلقه‌های مفقوده طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه می دهد.

وی هدف از اجرای این طرح را ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی عنوان و خاطرنشان کرد: براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توانمندسازی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان در دستور کار قرار گرفته که سهم استان یزد از این تعداد ۱۸۰۰ نفر پیش بینی شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل از پایان مرحله اول طرح در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح توسط جهاد دانشگاهی از بهمن سال ۹۸ وارد فاز مطالعاتی شده که تاکنون تعداد ۱۸۱۷ نفر در مشاغلی همچون فرآوری کننده و بسته بندی، خیاط لباس، بافنده تابلو فرش، سازنده زیورآلات سنتی و قالیباف بیشترین رشته های ثبت نام کرده اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با تلاش و توجه ویژه به اجرای این طرح شعار "هر ایرانی یک مهارت، هر منطقه یک مزیت" تحقق یابد.

در این نشست که با حضور فاطمه سعادتجو سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی و فریبا آیت اللهی مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از زحمات کارشناسان اشتغال شهرستان های این اداره کل در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تقدیر بعمل آمد

منبع : خبرگزاری موج یزد

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ