بیش از هزار معلم امسال در قم استخدام می شوند

۵ نظر

شیخ الاسلام گفت:جزو استان‌هایی هستیم که با کمبود نیرو روبرو هستیم که امسال بیش از هزار معلم را از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان استخدام خواهیم کرد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حمیدرضا شیخ‌ الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن کرامت استانداری، با بیان موفقیت‌آمیز بودن پیگیری زمین مسکن فرهنگیان استان گفت: در ورودی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه پردیسان، فاز اول کلنگ زنی مسکن فرهنگیان را آماده کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: در مرحله نخست بیش از ۳۰۰ نفر از فرهنگیان استان که فاقد مسکن و زمین هستند زمین برای احداث مسکن به آن‌ها اختصاص می‌یابد؛ همچنین در تپه سلام ۱۰ هکتار زمینی که در سال‌های گذشته در اختیار آموزش‌وپرورش بود، با پیگیری‌های صورت گرفته برای فرهنگیان عزیز قم فریز شد.
شیخ الاسلام با بیان اینکه همه‌ساله بیش از ۷۰۰ فرهنگی قم بازنشسته می‌شوند، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ معلم در استان قم کسری داریم و جزو استان‌هایی هستیم که با کمبود نیرو روبرو هستیم که امسال بیش از هزار معلم را از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان استخدام خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه را مورداشاره قرارداد و عنوان کرد: اگر دانش‌آموزی در امتحانات مردادماه موفق نمی‌شد این حق را داشت که در شهریور نیز امتحان بدهد، به لطف خدا ۲۳ هزار دانش‌آموز در امتحانات حضور پیداکرده و با توجه به محدودیت‌های موجود این امتحانات با موفقیت انجام شد.
شیخ‌الاسلام جایگاه معلم را بالاترین جایگاه دانست و ابراز کرد: اتفاق خاصی برای تخفیف پروانه فرهنگیان از سوی شورای شهر قم محقق نشده است، در پی آن بودیم فرهنگیانی که می‌خواهند یک باب مسکن احداث کنند از امتیازات و تخفیفات پروانه بهره‌مند شوند که این مهم محقق نشد.
او از برگزاری امتحانات جبرانی به‌صورت مجازی در استان خبر داد و بیان کرد: برگزاری کلاس‌های متوسطه اول غیرحضوری بوده و مبلغ دریافتی از دانش آموزان جلسه‌ای سه هزار تومان است.
شیخ‌الاسلام مطرح کرد: جدای مباحث آموزشی مطرح‌شده در دروس مختلف و رشته‌ها و پایه‌ها در برنامه شاد، در اداره کل آموزش‌وپرورش متولیان امر تولید محتوای خود را داشتند که سبب شد سایر استان‌ها از این تولید محتوا‌ها استفاده کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم پیرامون برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: سعی براین بوده که در شرایط کرونایی هم اوقات فراغت دانش آموزان تعطیل نشود، اما اگر ستاد کرونای استان مجوز حضور برای ارائه خدمات به دانش آموزان را بدهد این آمادگی را داریم که خدمات به‌صورت حضوری ارائه شود.
او تصریح کرد: یکی از مواردی که در شاخص علمی باید لحاظ شود قابلیت سنجش و اندازی گیری است، در برنامه شاد توانستیم این امکان را فراهم کنیم که تعداد دانش‌آموزانی که نتوانستند به برنامه شاد ورود پیدا کنند را مشخص کرده و درب منازل جزوه‌های روان‌سازی را در اختیار دانش آموزان قراردهیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است، ابراز کرد: از ظرفیت خود آموزش‌وپرورش و برخی ارگان‌ها برای ارائه این آموزش‌ها استفاده شد تا اعتبار موردنیاز بسیار کمتر باشد.
شیخ‌الاسلام با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه دوم عنوان کرد: در موضوع پیشگیری از خشونت، دخانیات، معرفی مواد مخدر برای دانش آموزان و.. سرفصل‌هایی بودند که برای دانش آموزان به اجرا گذاشته شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در پایان با اشاره به وجود سناریو‌های مختلف برای شروع سال تحصیلی جدیدعنوان کرد: مبنای ما آموزش در فضای مجازی بوده و این در حالی است که انجام این مهم بسیار سخت و سنگین است و باید تمامی ملاحظات در نظر گرفته شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای بیش از هزار معلم امسال در قم استخدام می شوند

  • آ
    آوا
    ۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۴
    سلام دوستان، آیا آزمون حق التدریسی هم برگزار میشه؟چه زمانی؟
    • م
      مصطفی طائی
      ۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
      ای کاش کسی پیدا شود باوزارت آموزش و پرورش،سازمان برنامه و بودجه،سازمان اموراداری و استخدامی،سازمان سنجش مصاحبه مفصل،جامع وکامل رادرموردآزمون استخدامی آموزش و پرورش ماده28 درسال99 انجام بده این همه سوال،نگرانی،ابهام،استرس راجواب میداد
      • ف
        فرزانه
        ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵
        آقا به خدا من حیفم معلم نشم. چرا کسی قدر من را نمیدونه؟
        چرا آدمهای ضعیفتر از من استخدام میشن اما منه مومن و باسواد و با فرهنگ و شیک و پیک نه؟
        • .
          ...
          ۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
          مشکل شیک و پیکیته
          معلما معمولا ساده هستند
          • ف
            فرزانه
            ۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۱
            عزیزم من که نگفتم بی بند و بار.
            اونم معلمهای قدیم بودند که ساده میگشتند. معلمهای حالا که هر روز با یه تیپ و قیافه میگردند.

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ