بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود

۵۹ نظر

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود و فردی که این افراد را بکارگیری کند مجرم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمد مقصودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشمولان غایب فراری از طریق کلانتری ها و پلیس های تخصصی به معاونت وظیفه عمومی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: از طرفی معاونت وظیفه عمومی با بنیاد شهید، ثبت احوال، مراجع قضایی، بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی ارتباط سیستمی داشته و این دستگاه ها در راستای شناسایی مشمولان غایب فراری همکاری دارند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طبق قانون، بکارگیری مشمولان غایب خدمت سربازی جرم است و قانون صراحتا پیش بینی کرده اگر فردی مشمولان غایب را بکارگیری کرده باشد برای بار اول به مبلغ ۲۹۵ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و دفعه دوم دو برابر و سوم سه برابر جریمه خواهد شد و در صورتی که مسئول دولتی باشد برای بار سوم انفصال از خدمات دولتی می شود.

وی ادامه داد: ادارات دولتی، موسسات و سازمانها مانند بیمه تامین اجتماعی، بهزیستی، صنایع و ارگان های دولتی موظف هستند در این حوزه با معاونت وظیفه عمومی همکاری کنند و در غیر این صورت تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

موضوعی با عنوان خرید خدمت سربازی وجود ندارد

مقصودی با اشاره به جرائم مرتبط با وظیفه عمومی و رابطه آن با ناآگاهی افراد افزود: اطلاع رسانی در این زمینه می تواند علاوه بر افزایش اطلاعات افراد از وقوع جرم در این بخش پیشگیری کند.

وی به شایعات مربوط به بخش اعزام به خدمت سربازان اشاره و تصریح کرد: طبق آخرین ابلاغیه ها افراد دارای تاریخ تولد ۱۳۵۵ به بعد حتما باید برای خدمت عمومی مراجعه کنند و افرادی که تاریخ تولد آنها ۵۵ به قبل باشد می توانند با مراجعه به پلیس به اضافه ۱۰ و ارائه درخواست در راستای معافیت از سربازی اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه موضوعی با عنوان خرید سربازی وجود ندارد گفت: تاکنون ابلاغیه ای در زمینه خرید خدمت سربازی واصل نشده و متولدین ۵۵ به بعد باید برای انجام خدمت سربازی خود اقدام کنند.

وی سن خدمت سربازی را تا ۵۰ سال تمام عنوان و تصریح کرد: اگر افراد از این سن رد شوند مشمول معافیت می شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ارفاقی به این قشر فرمودند که بعد از آن افراد متولد ۵۵ به قبل نیز مشمول معافیت سربازی بدون پرداخت هزین شدند.

مقصودی تاکید کرد: اگر افراد مشمول بعد از سن ۱۸ سالگی برای خدمت سربازی مراجعه نکنند مشمول غایب محسوب می شوند که تبعات قانونی و عواقب اجتماعی دارد.

وی اظهار داشت: مشمول غایب به فردی گفته می شود که یک سال را رد نکرده اما مشمول غایب فراری یک سال رد کرده که نمی تواند از خدماتی مانند استفاده از تسهیلات بانکی، استفاده از معافیت های کفالت تحصیلی و کسر خدمت جبهه و جانبازی استفاده کند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه تعریف سرباز فراری با مشمول غایب متفاوت است گفت: اگر سرباز فراری برای بار اول خود معرف به مرجع قضایی یا یگان خدمت خود مراجعه کند بعد از تشکیل پرونده و بدون در نظر گرفتن محکومیت به خدمت باز می گردد و در صورتی که خدمت خود را صادقانه به اتمام برساند محکومیت آنها پاک می شود و اگر مرتکب فرار دوم شوند محکوم می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طبق ابلاغیه ستاد کل هیچ الزامی برای انجام خدمت سربازی مشمولان متاهل در شهر محل زندگی خود وجود ندارد و مراکز آموزش ملاک تقسیم نیستند به طوری که در برخی استانها مرکز آموزش وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مزایایی برای مشمولان متاهل در اعزام به خدمت سربازی پیش بینی شده و مشمولان متاهل به دلیل داشتن همسر، ۲ ماه و بابت هر فرزند سه ماه از خدمت سربازی شان کسر می شود.

مقصودی به معافیت هالی تحصیلی، کفالت و پزشکی اشاره تاکید کرد: درخواست اولیه این معافیت ها باید از طریق پلیس به اضافه ۱۰ ارسال شود.

وی اظهار داشت: مشمولان دارای غیبت از معافیت ها برخوردار نخواهند شد لذا افراد اعزام به خدمت را در زمان خود انجام دهند تا مشمول این معافیت ها بشوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمان با اشاره به جرائمی که در حوزه معافیت های پزشکی و کفالت اتفاق می افتد گفت: موارد متعددی از اعمال نفوذ و جعل اسناد طی سال های اخیر در این استان از افراد غیر نظامی و فراسازمانی کشف شده است.

وی به طلاق های سوری برای گرفتن رای دادگاه به منظور معافیت فرزندان از سربازی به عنوان یک جرم یاد کرد و افزود: صرف وجود حکم طلاق برای کمیسیون های کفالت وظیفه عمومی مجوزی برای معافیت افراد نیست و پرونده های زیادی از این دست وجود دارد.

مقصودی ادامه داد: کمیسیون ها با انجام تحقیق های مختلف افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی می کند.

وی ادامه داد: آمار کشفیات در حوزه طلاق های سوری برای گرفتن معافیت مشمولان قابل توجه است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: خانواده دقت کنند در راستای اخذ معافیت فرزندان از خدمت سربازی درگیر مشاوره های نادرست نشوند.

تتو خالکوبی یا خود زنی ها به عنوان بیماران روانی شناخته می شود

وی با بیان اینکه افرادی که تتو، خالکوبی و یا خودزنی داشته باشند در کمیسیون های پزشکی نظامی مورد بررسی قرار می گیرند و به عنوان بیمار روانی شناخته می شوند.

وی اظهار داشت: این افراد باید تبعات اجتماعی زیادی از جمله ممنوعیت اخذ گواهی نامه و سایر خدمات را در کنار معافیت از خدمت متحمل شوند که قابل جبران نیست.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار نفر مشمول غایب در استان کرمان به صورت خود معرف طی ۲ سال اخیر به خدمت سربازی اعزام شده اند که بیانگر حضور رسانه و اطلاع رسانی در این حوزه است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۹ نظر برای بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود

  • ر
    رضا
    ۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
    قصد من و برادر قسط نداده سفر اربعین بود که متاسفانه تا الان نه تمدید اقساط هم برای قسط معوق داشته ها و نه برای قسط نداده ها اومد و ثبت‌نام جدید هم که نشد . امروز گفتند که از ده تیر ماه تا آخر این ماه ثبت‌نام اربعین شروع میشه و ما تا اون وقت نمیتونیم کارت و پاسپورت جور کنیم.خداحافظ همگی
    • ق
      قسط نداده
      ۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۸
      حیف شد.ایکاش سال 96 آزاد ثبت‌نام می کردم و قسط آزاد میدادم و منتظر ابلاغ بخشنامه تخفیف ویژه بهزیستی اونم درست در اواخر سال 97 و پایانی این طرح.بخاطر این فرمهای و مشکلات آن نتوانستم قسط بدهم اونم آزاد.تا آخر تیر که نمیتونم پاسپورت بگیرم.دوستان خداحافظ
    • غ
      غایب
      ۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
      شواهد نشون میده همه چی گره خورده به برجام امیدوارم هرچه زودتر نتایج خوبی ایجاد بشه ت برجام تا سایه امنیت دوباره برگرده و لایحه ای که چندماه پیش آماده شده وارد صحن مجلس بشه وحال4میلیون ایرانی خوش بشه
      • س
        سادات
        ۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲
        انشاءالله که همینطوره.. بنده همین چندماه پیش موفق به خرید خدمت شدم ، باوربفرمایید در طول این 3 ماه 3 بار هم نگاه ش نکردم چون نه پارتی دارم برای استخدام و نه پول اضافه ای برای مسافرت و مهاجرت. . .
        به درد من نخورده تاحالا شای
        • ر
          رضا
          ۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۲
          ببخشید . شما چطور موفق به خرید خدمت شدید.چند ساله که خرید خدمت نیست و هنوز منتظریم که سایت باز بشه.
          • س
            سعید
            ۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۰
            شما هم عالم هستید هم غایب رضا جان؟
          • ع
            عباس
            ۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲
            مبارکه انشاالله که قسمت ما هم بشه.
        • م
          ممد-مشمول
          ۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۷
          خدایا نمیخوای چنان کنی سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
          • ف
            فرهاد
            ۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
            بچه ها از نرج جدید اجاره مسکن خبر دارید؟ من آواره شدم میخوام برای جای خواب و غذای گرم برم سربازی حقوق هم نمیخوام بخدا فقط یجا بم بدن شبا بخوابم دستشونم میبوسم چون من دیگه به آخره خط رسیدم حتی یه هزاری هم تو جیبم نیست بخدا.
            • ر
              رضا
              ۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
              تو سربازی جای خواب وجود ندارد .شب ها باید پست بدی .روزا هم بیگاری بکشی . همین امروز رفتم عکاسی یک سرباز با هزینه شخصی خود داشت کاغذ می خرید . کارهای نگهبانی هست بری بهتره .هم پول می دن و هم جای خواب و راحت هم هستی.
              • ف
                فرهاد
                ۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴
                میخوام برم اونجا یه حرفه ای یادم بدن استخدامم کنن جوری که 24 ساعته اونجا در اختیار باشم کارای تعمیراتشونو انجام بدم رضاجان نگهبانی برای من سرپناه نمیشه داداش من الان بخوام غذا از ااشپزخانه بخرم پرسی 60 تومنه روزی 3 وعده هم غذا میخورم میشه ماهیانه 6 ملیون تومن.
                1 ریال هم تو جیبم نیست الله وکیل
                • ر
                  رضا
                  ۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۰
                  اگر هدفت استخدام هست خیلی خوبه البته اگر دیپلم داشته باشی .میتونی هم نظامی باشی و هم کارمند بعنوان تعمیر کار یا راننده.بازم اول تحقیق کن بعد برو.
                  • م
                    محمد
                    ۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
                    حرفه یادت بدن؟والا هرکی از سربازی برمیگرده تنها حرفه ای که یادش میدن نگهبانی از دستشوییه. شما بنظرم بری گرمخانه خیلی بهتر از دوره خدمت بهت حرفه یاد میدن. پول اینترنتتو چجوری دراوردی دادا؟؟؟اخه گفتی یه هزاری تو جیبم نیس
              • k
                kianoosh
                ۴ تیر ۱۴۰۱، ۰۰:۵۹
                سلام خدمت دوستان بعداز یکسال اومدم ب سایت سر زدم خیلی ناراحت میشم نظرات رو میبینم چون خودمم مشکل شما رو دارم ولی دیگه این کارت بدردم نمیخوره چون الان دو شیفت کارمیکنم ک حداقل گرسنه نمونم با این حقوقا ب قول خودشون 2 تومن 3 تومن کسی خدمت نمیره الان باید حداقل ماهیانه 10 میلیون درامد داشته باشی
                • ر
                  رضا
                  ۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
                  خب برادر مشکل شما چی هست منتظر ثبت‌نام جدید هستید.
                • S
                  Sirvan
                  ۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵
                  پارسال بچه ها ترکونده بودن خداییش چپ و راست خبرهای خوب و امیدوار کننده همشونم واقعا درست میگفتن طرح اومد هم فروشی و هم رایگان اما ستادکل بعضیاشو پذیرفت بعضیاشم رد کرد ` منظورم اینه که بعضی از عزیزان که نمیدونم الانم حضور دارن یا خیر نسبت به بقیه مون جنب و جوش بیشتری داشتن پیگیره روزانه اخبار و حواشی مجلس و ستاد بودن حتی تاریخ جلسات و کمیسیون ها رو پیشاپیش اعلام میکردن ولی الان منفعل شدن متاسفانه.
                  من مطمئنم ستادکل قصدش فروشه اما تورم اقتصادی و گرونی دست و پاشو بسته خودش خوب میدونه ماها چقد تشنه ی خرید هستیم اونم منتظره اوضاع بهتر بشه تا سایت رو بازکنه .
                  هیچ ربطی هم به بودجه سالانه نداره یهو دیدید اواسط سال آینده طرحی بیاد یبارم میبینی تا 3 سال دیگه هیچ حرفی نزنن و .
                  موفق باشید
                  • ق
                    قسط نداده
                    ۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰
                    یادش بخیر پارسال همین روزا تمدید اقساط ثبت‌نام کنندگان قبل اومده بود هیچ کس نمی دونست چیکار کنه .همه شاد بودند بجز قسط نداده ها و پول برگشت خورده ها.اما مشکل پول برگشت خورده ها حل شد و موندیم ما قسط نداده ها.
                    • م
                      محمد
                      ۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۱
                      چرا اواسط سال اینده؟ ادم وقتی ارزو میکنه میگه اواسط سال اینده؟ جهت دار کامنت نگذار برادر
                      • S
                        Sirvan
                        ۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۰:۳۰
                        جهت دااااارررررررر؟؟؟؟!🤔
                        ببخشید دوست گرامی نمیدونستم در این حد عجله دارید
                        در پاسخ به برادر قسط نداده هم باید عرض کنم اونایی که سال 99 جریمه رو یکجا واریز کرده بودن و پولاشون برگشت خورد اسمشون از سیستم حذف شد عزیز ،،منجمله برادران {... }،، یعنی اینکه تا الان بلاتکلیفن پولاشونم بی ارزش شد این وسط بنده های خدا. انشاالله تو همین یکی دوساله بختمون بازمیشه من مطمئنم نگران نباش و اخبار موثق رسمی رو از همین سایت دنبال کن .
                        بدرود دوستان🙇
                        • ع
                          عباس
                          ۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
                          اتفاقا کسانیکه پولشون برگشت خورده بود پاییز پارسال بخشنامه ای اومده بود که می‌توانستند اونا هم پول واریز و کارت بگیرند.
                      • م
                        محب
                        ۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
                        اینجا دوستان شما فقط شایعه سازی میکردن اگ یک خبر درست بود شصت تاش دروغ بود دنبال خبر توی کامنتها نباش بزرگوار
                        • ر
                          رضا
                          ۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
                          البته اینا قصد شوم بازگشت داوطلبانه هست چون حقوق می دهند و بخاطر همین خبری از خرید خدمت هم نمی دهند.
                          • ش
                            شهاب
                            ۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
                            بازگشت داوطلبانه ای در کار نیست حقوقی هم که قراره بدهند که هنوز ندادند (و من بعید بدونم همونم بدن) هم کفاف رفت وامد به پادگان هم نمیکنه.الان زیر 6 تومن درامد یعنی آب در هاون کوبیدن . اگر بخواهند حقوق بدن باید طبق قانون کار باشه نه دو میلیون وسه میلیون .این ارقام برای بازگشت غایبین که همشون درامد دارن هیچ رقمی نیست که وسوسه بشن و برگردن خدمت. حالا مشکلات دیگه غایبین بماند
                        • م
                          ممد-مشمول
                          ۱ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۳۴
                          خدایا نمیخوای چنان کنی سرانجام کار
                          تو خشنود باشی و ما رستگار
                          • ق
                            قسط نداده
                            ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴
                            دوستان ثبتنامی قبل از تمدید اقساط بخصوص قسط نداده ها خبری نشده.
                            • س
                              سعیدی
                              ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
                              کسی از خرید خدمت خبر جدیدی نداره؟
                              • ق
                                قسط نداده
                                ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵
                                تا الان. نه
                                • ش
                                  شروین
                                  ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۲۶
                                  معمولا آخر سال برای بودجه سال آینده اگر طرحی باشه اعلام میکنن یا طی ماههای آینده هم احتمال داره چیزی رو تصویب یا اعلام کنن؟؟کسی میدونه؟
                                  • س
                                    سعید
                                    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
                                    ربطی به بودجه نداره اون طرح تموم شد و رفت طرحی اگر بیاد خود ستاد اعلام میکنه،طرحی که توی بودجه میومد مربوط به همون طرح 8 سال غیبت بود که دیگه کنسل شد، باید صبر کرد چون تعداد غایبین به شدت افزایشی شده احتمال داره طرح جدیدی توسط خود ستاد اعلام بشه
                                    • س
                                      سعید
                                      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
                                      ربطی به بودجه نداره اون طرح تموم شد و رفت طرحی اگر بیاد خود ستاد اعلام میکنه،طرحی که توی بودجه میومد مربوط به همون طرح 8 سال غیبت بود که دیگه کنسل شد، باید صبر کرد چون تعداد غایبین به شدت افزایشی شده احتمال داره طرح جدیدی توسط خود ستاد اعلام بشه
                                      • ک
                                        کوروش
                                        ۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
                                        ما که زن و بچرو ول نمیکنیم و نمیریم. حالا هر کار دلشون میخواد بکنن
                                    • خ
                                      خسروانی
                                      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰۰:۵۰
                                      سلام دوستان خسته نباشد متاسفانه خرداد تمام شد ولی خبری از خدمت نشد واقعا واسه من بررگترین مشکل تبدیل شد نه راه پیش داریم نه پس!!!! اگه کسی اطلاعی جلسه مجلس داره بگه ؟ من که دیگه دارم امیدم از دست میدم لطفا کسی خبر از منبع معتبر داره لکه دوستانم استفاده کنن
                                      • س
                                        سعید
                                        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
                                        بزرگوار این متدت قدیمی شده
                                      • م
                                        محمد
                                        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱
                                        بقول اون دوستمون صفحه قبل اگه کسی بخواد واقعا خدمت بره این دیگه گفتن و های و هوی نداره، تمام این داستانها نوشته ذهن همون اغا هست که فکر کرده... اکانت عباسی و ثارالا چی شد بهش؟ اها تبدیل شد اوکی😂😂
                                        • ا
                                          امیر
                                          ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
                                          خسته شدیم از حرفهای تکراری
                                          • ش
                                            شهرام
                                            ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۸
                                            من سال 99 ثبت نام کردم ولی قسط ندادم کسی هست راهنمایی کنه میتونم برم پول بزنم به حساب بخرم ؟
                                            • ح
                                              حسین
                                              ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۳۲
                                              اگر قسط داده بودی پارسال می‌تونستی پول واریز کنی.البته برخی دوستان پارسال احتمال تمدیداقساط اقساط و باز شدن سایت را امسال دادند که باید از حوزه پیگیر باشی.من و چند نفر از دوستان که قسط ندادیم امیدمون به اوایل تیرماه هست تا شاید ابلاغیه ای بیاد.اگر آشنایی داشتی که بهتره.
                                              • ق
                                                قسط نداده
                                                ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲
                                                من از سال 99 پیگیری تمدید اقساط خرید خدمت هستم. متاسفانه پارسال که تمدید اقساط داده بودند به ما فرصت ندادند .طبق گفته برخی از کاربران امسال احتمال باز شدن سایت بود که تا الان هیچ خبری و ابلاغیه ای نیومده .امیدمون اردیبهشت بود که نشد.حالا مثل پارسال ببینیم تیر ماه چه ابلاغیه ای میاد.در غیر اینصورت باید امیدمون به ثبت‌نام دوباره باشه.
                                              • ع
                                                عباس
                                                ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۵
                                                خبری از تمدید اقساط خرید خدمت و بخصوص قسط نداده ها ‌نشده.دوستم که قسط معوق داشت رفته پلیس 10 گفتند که هنوز پرونده ت فعاله یعنی حذف نشده.کسی چیزی نمی دونه.
                                                • ح
                                                  حسین
                                                  ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۱۵
                                                  دقیقا نمی‌دونم ولی دوستم که قسط معوق داشت رفته پلیس 10 گفتند که هنوز پرونده ت فعاله یعنی حذف نشده .اما به مرکز حوزه حتما سر بزن که نرفته .اما بازم جویا باش.
                                                • ح
                                                  حمید
                                                  ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
                                                  بالاخره میفروشن ، چون هر سال تعداد غایبین بیشترم میشه
                                                  • ح
                                                    حامد
                                                    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
                                                    داداش من تو جامعه ام و دارم میبینم خیلیا قصد برگشت به سربازی رو دارن خداشاهده ، چون اکثرا بیکارن بنده های خدا .
                                                    میرن که حداقل پول اجاره خونشون دربیاد .
                                                    • م
                                                      مهدی
                                                      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۱
                                                      ما تو جامعه نیستیم ثارالا جان؟ فقط تو توی جامعه هستی؟
                                                      • ح
                                                        حامد
                                                        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۴۴
                                                        مهدی مثل اینکه تو باغ نیستی ثارا چیه؟ دنیا دچاره جنگ و قحطی شده نون گیر نمیاد ملت بخورن بعد شما بفکره خرید و فروشی؟؟ والا خوب دلی داری.
                                                        البته میدونم پولات نقده و چمدون هارو بستی و داری برای مهاجرت لحظه شماری میکنی.
                                                        خوشبحالت داداش اما یکتعداد از ما شرایطشون مثل شما لاکچری نیست.
                                                        میخوان برگردن خدمت و از صفر شروع کنن .
                                                        • س
                                                          سعید
                                                          ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
                                                          اها تو فقط تو باغ هستی، تو فقَط تو جامعه هستی، کلا دیدتون نسبت به بقیه جامعه همینه که گند زدین به همه چی دوست معلوم الحال
                                                        • م
                                                          محمدصادق
                                                          ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
                                                          اقای حامد هم همان بزرگواری هست که دوس داره چوب لای چرخ موفقیت و زندگی بقیه بکنه....برادر من ببین اگر دلت نمیخواد نخر پسر خوب...پاشو بپر همین الان تشریفت رو ببر خدمت.لباسات رو اتو کن و بند کفش هارو سفت ببند بسم الله فردا باس بری حسابی بدویی و شبش رو هم نگهبانی و به به ...خوش بگذره
                                                      • ا
                                                        ایلیا
                                                        ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰
                                                        من ک دیگه خسته شدم راهی برام نمونده جز رفتن به خدمت ، ببینید به چه بن بستی رسیده زندگیم ... فقط یه سوال من 13 سال غیبت دارم اگر ان شاالله فرجی شد و تصمیم به فروش گرفتن من اگه حین خدمت باشم میتونم بیام بخرم دیگه ؟
                                                        کسی میدونه جواب بده ممنون
                                                        • ح
                                                          حامد
                                                          ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱
                                                          ایلیا جان قصدت مهاجرته ؟
                                                          • ا
                                                            ایلیا
                                                            ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۱۵
                                                            اره داداش جان جز مهاجرت به چه دردی میخوره دوسال اذیت تو این سن
                                                          • م
                                                            مهدی
                                                            ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۱
                                                            الان میری خدمت که دو سال دیگه ویزا بهت بدن؟ عجب برنامه ریزی درستی ثارا جان
                                                            • ح
                                                              حامد
                                                              ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۴۸
                                                              بنظرم 2 سال دیگه ویزا بگیری بهتر از اینه که 20 سال بلاتکلیف باشی و درجا بزنی .
                                                              خوده من 15 سال غیبت دارم .
                                                              • م
                                                                محمد
                                                                ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۳۹
                                                                اکانتهای حامد و ایلیا کاملا فیک و متعلق به یک نفر!
                                                              • ا
                                                                ایلیا
                                                                ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱
                                                                ثارا چیه بابا مهده کودکه مگه اینجا
                                                                برنامه ریزیمم به خودم ربط داره 3 ساله الکی منتظر فروشم هرچند هنوزخیلی امید دارم بفروشن ولی شرایطم طوریه ریسک نمیتونم بکنم بخاطر همین پرسیدم ک حین خدمت میشه خرید یا نه ک کسی هم جواب نداد
                                                                در ضمن مهاجرت از بدبختیه نه خوشی
                                                                • ح
                                                                  حامد
                                                                  ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
                                                                  برادر ایلیا اگه در حال خدمت باشی و طرح فروش بیاد قطعا شاملت میشه و میتونی درجا انصراف از خدمت بدی و برگردی خونه هیچکسی هم حق نداره 1 ساعت اضافه تر نگهت داره. انشاالله که موفق باشی🌺🌼🌺
                                                                  اونی هم که ثارا دارا راه انداخته شناخته شدس از بچه های 99 هستش که بدجوری ضده حال خورده الانم میخواد تاوانشو از ما پس بگیره. کم محلی بهترین راهکاره $$
                                                                  • ع
                                                                    علی،فتح ابادی
                                                                    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۲۸
                                                                    اگه غایب هستی بری خدمت حین خدمت میتونی بخری ولی اگه فراری هستی و یع باز رفتی خدمت فراز کردی خیلی سال پیش اونوقت اگع برگردی پادگان و بفروشن دیگع نمیتونی بخری و سال های فرارت میسوزه بایذ از اول فرار کنی و ده سال منتظر بمونی
                                                                    • ا
                                                                      ایلیا
                                                                      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۰۱
                                                                      خیلی ممنون عزیزان
                                                                      امروز پست کردم احتمالا دوماه دیگه چون پزشکی مشکل دارم اعزام شم معاف از رزم والبته ان شاالله تو این دوماه فرجی بشه و بگن فروش برای غایبین با مبلغ معقول خیلی امید دارم ان شاالله خدا امیدمون رو نا امید نکنه ... دوستانی هم که فاز کاراگاه بازی دارن و مهد کودک کامل بهشون حق میدم چون بعضی از جمله همون ثارالله واقعا بیکارن و دنبال اذیت بقیه چه سودی هم میبرن نمیدونم . ولی خدایی تو این یه سال جز با اسم ایلیا پیامی نزاشتم اینجا . هرچند مهمم نیست با آرزوی خرید هر چه زودتر برای هممون
                                                                • د
                                                                  دانیال
                                                                  ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷
                                                                  بیخیال خلافکار اینقدر تحت تعقیب و محروم از حقوق شهروندی نیس یه فرد مجرمه زندانی از سرباز بهتره
                                                                  • خ
                                                                    خانرضا
                                                                    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
                                                                    تواین اوضاع و احوال اقتصادی اصلا نباید حرفی از برگشت غایبین وفراریان متاهل دارای فرزند بزنند چه برسه به اینکه بخوان دستگیرشون کنند چنان زندگی هایی را به نابودی می‌کشانند که اصلا نشه فکرشم کرد.دهه شصتی ها که بیشترشون متاهل و دارای فرزند هستند.خودمون بالای سرشون هستیم نمی‌توانیم سیرشان کنیم چه برسه به اینکه بخوان بفرستن سربازی وای وای وای....چی میشه یا ابوالفضل العباس خودت رحم کن به این ها بفهمان.
                                                                    • ع
                                                                      عباس
                                                                      ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴
                                                                      خبری از تمدید اقساط بخصوص قسط نداده ها نشد.

                                                                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                      ثبت پاسخ