به کارگیری معلولان تنها توسط ۴۰ دستگاه در استان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مطابق قانون جذب ۳ درصدی معلولان در ادارت تنها ۴۰ دستگاه در استان به آن عمل کرده اند.


رضا زاده معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در این ۴۰ دستگاه تعداد ۷۱ نفر معلول به کار گرفته شده اند.
او با بیان اینکه بیشترین معلول به کار گرفته شده مربوط به سازمان بهزیستی است، افزود: سازمان بهزیستی تعداد ۲۳ نفر و دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۲۱ نفر معلول را به کار گرفته اند.
رضازاده با بیان اینکه در استان تنها ۴۰ دستگاه اداری تعداد معلولان شاغل خود را به سازمان بهزیستی معرفی کرده اند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: مطابق قانون حمایت از معلولین دستگاه‌هایی که قانون جذب ۳ درصد معلولین را رعایت نکنند به پرداخت جزای نقدی و غیر نقدی محکوم خواهند شد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص حقوق و مزایای معلولین شاغل در دستگاه‌ها بیان کرد: با توجه به قانون حمایت از معلولان افراد دارای معلولیت شدید با کسر یک ساعت از ساعت اداری برای آن‌ها، حقوق تمام وقت دریافت می‌کنند.
او ادامه داد: بانوانی که دارای فرزند و یا همسر معلول هستند بر اساس قانون حمایت ماده ی۲۷ می توانند ضمن داشتن حقوق و مزایای کامل به صورت نیمه وقت کار کنند.
ضازاده در پایان گفت: آقایان دارای فرزند و یا همسر معلول نیز ضمن داشتن حقوق کامل، می توانند یک چهارم ساعت اداری را تعطیل باشند.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ