به زودی بسته پیشنهادی حل مشکلات آتش‌نشانان به صحن شورا ارائه می‌شود

عضو شورای شهر تهران گفت: به زودی از سوی شهرداری تهران بسته پینشهادی برای حل مشکلات بازنشستگی و سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان به صحن شورا برای بررسی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی سامانه فارس من با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و سعی می‌کند در سریع‌ترین زمان به پیگیری مواد اعلامی بپردازد.
سوژه مطرح شده در فارس من درباره بازنشستگی و سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان است که در حال حاضر به دو روش در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی شهرداری تهران اجرایی می‌شود.
بازنشستگی آتش‌نشانان به این نحو است که اگر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشد با ۲۰ سال خدمت و ۱۰ سال سنوات ارفاقی بازنشسته خواهند شد و آتش‌نشان تحت پوشش صندوق بازنشستگی با ۲۵ سال خدمت و ۵ سال سنوات ارفاقی می‌توانند درخواست بازنشستگی بدهند؛ بنابراین این عدم همسان‌سازی مشکلاتی را برای این قشر از جامعه که نقش مهمی در ایمنی شهر دارند ایجاد کرده است.
در این خصوص افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران گفت: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با مشکلات متعددی مواجه است و تاکنون چندین بار در جلسات مختلف به موضوعات آتش‌نشانان پرداخته‌ایم.
وی افزود: علی‌رغم همسان‌سازی بازنشستگی آتش‌نشانان موضوع بازنشستگی پیش از موعد آنان نیز مطرح است که در این خصوص با داوری رئیس سازمان آتش‌نشان شهر تهران و معاون منابع انسانی شهرداری جلسات مشترکی برگزار شد و قرار شد پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات آتش‌نشانان ارائه دهند.
عضو شورای شهر تهران افزود: معاون منابع انسانی شهرداری نیز اعلام کرده است که بزودی بسته پیشنهادی جدیدی را برای حل مشکلات آتش‌نشانان به صحن شورا ارائه می‌کنند.
وی گفت: اخیرا نیز بابت تاخیر ارائه این بسته با معاون منابع انسانی شهرداری صحبت کردم و روند تسریع آن در حال پیگیری است. اطلاع دقیقی نیز از جزئیات بسته پیشنهادی برای حل مشکلات آتش‌نشانان هنوز دریافت نکرده‌ام.
پیش از این نیز زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران نیز پیشنهاد داده بود که سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به همراه معاونت منابع انسانی شهرداری برای همسان‌سازی بازنشستگی آتش‌نشانان و مشاغل سخت و زیان‌آور آن ها لایحه‌ای را به صحن شورا ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ