برگزاری آزمون استخدامی داخلی آموزش و پرورش در فروردین ماه

۱۲ نظر

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت حق التدریس سه ماهه معلمان شاغل و دو ماه و نیمه معلمان خرید خدماتی خبر داد و افزود: سایر مطالبات امسال معلمان داخل و خارج از کشور پرداخت شده و هیچ بدهی از این جهت نداریم.

پرداخت حق التدریس معلمان شاغل و خرید خدماتییوسف نوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: نبود زیرساخت‌های مالی و اختلاف‌های آماری با سازمان برنامه و بودجه از دلایل تاخیر حق التدریس معلمان است.
وی افزود: براساس توافق نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به امضا رسیده است احکام استخدامی ۳۶ هزار نفر از معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و نهضتی صادر شده است و احکام سایر معلمان غیر رسمی که شاغل نیستند ملزم به تدریس از مهر ۱۴۰۱ خواهد بود.

برگزاری آزمون استخدامی در فروردین ۱۴۰۱
وی از برگزاری آزمون استخدامی داخلی برای ۵۹ هزار معلم قراردادی که صدور احکام استخدامی آن‌ها منع قانونی ندارد، ولی فاقد شماره کارمندی هستند خبر داد و افزود: این آزمون فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و تکلیف این معلمان نیز مشخص خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون خرداد امسال پذیرفته نشده‌اند می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و سال آینده تکلیف ۴۰ هزار معلم غیررسمی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند مشخص خواهد شد.
نوری ادامه داد: سال آینده همچنین ۲۵ هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که پس از طی دوره ۴ ساله به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

رتبه بندی معلمان

وی به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: آئین نامه رتبه‌بندی در فروردین سال آینده تدوین و پس از تصویب در هیئت دولت از اردیبهشت اجرایی خواهد شد و مبنای محاسبه از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، سرپرست کارگاه‌های مدارس و مدیران و معاونین و مشاوران و مربیان پرورشی و تربیت بدنی با هر مدرک تحصیلی خواهد شد، ولی شامل سرایداران مدارس نمی‌شود.
وی افزود: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند، اما در ادارات آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و همچنین معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند شامل رتبه بندی خواهد شد، ولی این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.
نوری گفت: همچنین براساس رتبه بندی، معلمان هر ۵ سال یکبار ارزیابی و به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند و ارتقای رتبه معلمانی که در مدارس ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم خدمت می‌کنند چهار ساله خواهد بود و ارتقا رتبه معلمانی که بتوانند تاییدیه بنیاد نخبگان را نیز کسب کنند به سه سال کاهش می‌یابد.

حضوری شدن کلاس‌ها بعد از نوروز

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کلاس‌های حضوری مدارس از بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در صورت پیک شدن دوباره شرایط کرونایی کلاس‌های جبرانی در مدرسه‌ها تشکیل و به نیم سال دوم تحصیلی نیز مدتی افزوده خواهد شد.
وی یادآور شد: ۱۰۵ هزار کلاس و ۴ هزار خانه معلم، اردوگاه و خوابگاه دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرای مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی در ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهند بود.
وی گفت: فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سامانه eskan.medu.ir نسبت به ثبت نام و پذیرش در ایام نوروز ۱۴۰۱ اقدام کنند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲ نظر برای برگزاری آزمون استخدامی داخلی آموزش و پرورش در فروردین ماه

  • م
    مر
    ۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
    پس تکلیف نیروه ای بعد 92 چه زمانی مشخص میشه؟
    • ح
      حق التدریس
      ۸ فروردین ۱۴۰۱، ۰۰:۵۷
      ازمون داخلی فقط از معلمان قراردادی است که تعدادشان پنج هزارو نهصد نفر است ونیروی های نهضتی قبل 92 که الان حق التدریس اموزش پ ورش هستند میتوانند در ازمون مورخه 16اردیبهشت استخدامی اموزش وپرورش با احتساب سنوات انها شرکت کنند که تعدادشان حدود 3هزارو پانصد نفر است ودرواقع مردود ازمون داخلی بیستم تیرماه 99ویکم مردادماه 1400میباشند این افراد با دادن امتیاز ویژه با داشتن کدپرسنلی میتوانند در ازمون استخدامی شانزدهم اردیبهشت ماه 1401در سهمیه سراسری 35هزارنفری ظرفیت پذیرش آموزش وپرورش شرکت کنند وآزمون داخلی فقط وفقط از معلمان قراردادی که فاقد کد کارمندی هستند میباشد.به امیدی قبولی همه
      • و
        وحید
        ۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
        سلام حق التدریس
        اینکه نوشته 59 هزار نفر، میشه لطفا بیشتر توضیح بدین در مورد اینکه میگید امتیاز میدن بهشون چجوریه؟ امتیاز اگه همون ضریب باشه که هنوز تصویب نشده. پس چجوری توی آزمون امتیاز میدن بهشون
        • م
          معصومه
          ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷
          سلام الان ما که فقط مدرک کارشناسی هنر داریم و در هیچ کجا سابقه تدریس نداشتیم. میتونیم ثبت نام کنیم؟؟؟؟
          لطفا یکی جواب بده خواهشا
        • م
          مر
          ۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۱۱
          خدایا خودت کمک کن ما مربیان پیش دبستانی به حقمان برسیم
          • ق
            قبولی 1402 به حول قوه الهییی
            ۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۳۷
            خدایا دلم گرفته
            • م
              مر
              ۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸
              لطفا هرکی اطلاع داره جوابم را بدهد
              • م
                مر
                ۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۳۱
                پس تکلیف مربیان پیش دبستانی ضمیمه دولتی بعد 91 چی میشه اینا عمرشون را صرف اموزش نواموزان کرده اند و هنوز امینیت شغلی ندارند
                • غ
                  غلامی
                  ۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
                  آیا شامل سرباز معلمین بعد از 91 هم میشه؟
                  • ن
                    ناشناس
                    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳
                    سلام
                    انشاءالله این آزمون شامل نهضتیهای بعد از 92هم باشه.
                    لطفا این امتحان رو به ما هم اختصاص بدین تا بتونیم شرکت کنیم
                    • ح
                      حمید
                      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
                      باسلام
                      این ازمون داخلی شامل اموزش دهندگان سواداموزی بعد از 1392میشه یانه،باتشکر
                      • م
                        مر
                        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
                        برا بعد 92 هنوز قانون وجود نداره

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ