برنامه‌ریزی ورود متقاضیان ۱۱ رشته مشاغل‌خانگی به بازار کار

همدان رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه براساس ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان دو رشته به رشته‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان اضافه شده است، گفت: ۱۱ رشته برای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان همدان برنامه‌ریزی شده تا مقدمات ورود متقاضیان به بازار کار فراهم شود.

اسماعیل قهرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱۷۷ متقاضی مشاغل خانگی در این طرح ثبت نام کرده‌اند که بیشترین ثبت نام مربوط به رشته خیاطی بوده است، اظهار کرد: استقبال بانوان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیشتر بوده است به‌طوریکه ۸۳ درصد از متقاضیان را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان دایر است، تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز اجرایی خواهد شد که در حال حاضر فاز اول انجام شده و فاز دوم در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه در فاز اول این طرح براساس اسناد بالادستی و سیاست های استان، فرصت‌ها و مزیت‌های استان شناسایی شده است، افزود: در فاز دوم توانمندسازی متقاضیان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی انجام می‌شود که دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از حدود ۵۰ پیشران دعوت کرده و در رابطه با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مباحثی را مطرح کرده است.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۳۲۰ رشته مشاغل خانگی در استان وجود دارد، یادآور شد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای ۱۱ رشته برنامه‌ریزی شده است تا مقدمات ورود به بازار متقاضیان مشاغل خانگی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی و مهمترین بخش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اتصال به بازار است، گفت: تولیدکننده مشاغل خانگی در استان همدان زیاد است اما به علت عدم شناخت کافی از بازار نمی‌توانند محصولات خود را بفروش برسانند که هدف اصلی این طرح این است که متقاضیان بتوانند وارد بازار شوند که در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و کسب و کار، تولید بهینه، بسته‌بندی مقدمات صادرات محصولات ایجاد می‌شود.

قهرمانی در پایان با بیان اینکه بیشترین فراوانی ثبت نام در رشته خیاطی است، خاطرنشان کرد: کمترین متقاضی در رشته منبت کاری بوده که ۳۹ متقاضی را به خود اختصاص داده است همچنین بیشترین میزان ثبت نام در شهرستان همدان بوده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ