بررسی اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

کمیسیون اجتماعی مجلس روز دوشنبه با حضور مراجع ذیربط موضوع تعیین وحدت رویه و رویکرد واحد در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را بررسی می کند.

بررسی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کمیسیون های مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در جلساتی تخصصی طرح ها و لوایح و همچنین موضوعات مختلف کشور را بررسی می کنند.
بر این اساس؛ کمیسیون اجتماعی در نشستی مشترک با مراجع ذی ربط موضوع تعیین وحدت رویه و رویکرد واحد در اظهار نظر پیرامون قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را بررسی می کند و در جلسه ای دیگر نیز به مسائل و مشکلات کارگران اهوازی از جمله کارکنان گروه ملی فولاد، نیشکر هفت تپه و کارون رسیدگی خواهد کرد.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز علاوه بر استماع گزارش رئیس سازمان بسیج مستضعفین به بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم ( CFT) خواهد پرداخت.
کمیسیون عمران نیز با دعوت از وزرای نفت و راه و شهرسازی عملکرد اجرای احکام قوانین بودجه در خصوص تامین و توزیع قیر رایگان را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و همچنین تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی درخصوص نحوه اجرای بند ث ماده ۶۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه را نیز با حضور رئیس کل بانک مرکزی بررسی می کند.
کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ نیز با حضور وزرای اقتصادی ودارائی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بازرسی کل کشور، اتاق های ایران، تعاون و اصناف و مرکز پژوهش های مجلس موضوع مشکلات واحد های تولیدی با توجه به شرایط تحریم ها را به بحث و تبادل می گذارند.
همچنین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونانش جهت ارائه برنامه ها و چالش های پیش رو به کمیسیون بهداشت و درمان می روند و کمیسیون فرهنگی نیز گزارش وزیر کشور در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی اربعین و همچنین آسیب های اجتماعی را استماع خواهد کرد.
وزرای آموزش و پرورش ، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی نیز به منظور پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان به ترتیب راهی کمیسیون های آموزش و تحقیقات، انرژی، صنایع و معادن و کشاورزی، آب و منابع طبیعی می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ