بخش تربیتی آموزش وپرورش ۱۵ هزار نیرو نیاز دارد

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان کشور گفت: ۱۵ هزار نیرو با گزینش در بخش امور تربیتی آموزش وپرورش نیاز داریم و نیاز است که دانش‌آموز در کنار علم و دانش آموختن تربیت و به جامعه تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید بابک هاشمی نکو عصر امروز در جلسه تشکل‌های انقلابی استان گلستان با اشاره به صدها هزار طرح در قالب شهید سلیمانی در کشور اظهار داشت: برای استان گلستان ۷۰ طرح در نظر گرفته شده که برخی از آنها در حال اجرا و برخی نیز به زودی اجرایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار نیرو با گزینش در بخش امور تربیتی آموزش و پرورش نیاز داریم و نیاز است که دانش‌آموز در کنار علم و دانش آموختن تربیت و به جامعه تحویل دهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه اعضای تشکل‌ها باید درمیدان حضور داشته باشند تا بتوان باهجمه‌های دشمن در مدارس مقابله کنند، تاکید کرد: ریشه‌های انقلاب و آرمان‌‎های شهدا و امام خمینی(ره) و فرامین مقام معظم رهبری با درمیدان بودن اعضای تشکل‌های انقلابی رنگ و بو می‌‎گیرد و به نسل امروز انتقال داده می‌شود .

هاشمی نکو با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی را راه‌اندازی کرده است، افزود: مقابله با این جنگ ترکیبی بسیار مهم است و گام‌های خوبی برداشته شده که باید گام‌ها را موثرتر برداریم.

وی به فعالیت وزارت آموزش برای کمک به معیشت فرهنگیان هم اشاره کرد و تصریح کرد: برای نمونه طرح رتبه بندی فرهنگیان انجام شد که حدود ۴۰ هزار میلیارد دولت برای اجرای این طرح اعتبار در نظر گرفت و در حال حاضر، سهام مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان در حال انجام است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح شهیدسلیمانی در آموزش وپرورش و اجرای آن مهم است، افزود: در استان گلستان ۷۰ پروژه در قالب طرح شهید سلیمانی درنظرگرفته شده و در کشور هم صدها هزار طرح در نظر گرفته شده که برخی اجرایی شده و برخی هم در حال شکل‌گیری است.

فعالیت ۱۰۰ هزار انجمن اولیا و مربیان در کشور‌

همچنین ‌شهلا باقری مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ‌در مراسم تجلیل از انجمن‌های برتر یک پیش دبستان و دبستان در علی‌آبادکتول اظهار داشت :بیش از ۱۰۰ هزار انجمن اولیا و مربیان در کل کشور داریم که هرساله یک درصد را به عنوان انجمن‌های برتر انتخاب می‌کنیم .

وی ‌افزود: هر ساله از بین صد هزار انجمن فعال در کشور در هر استان انجمن‌های برتر انتخاب می شوند که هر ساله از حدود ۱۷۰۰۰ انجمن برتر تقدیر می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر پیوند خانه و مدرسه رو کنار همدیگر به بهترین شکل داشته باشیم امر تعلیم و تربیت به معنای واقعی و حکیمانه اتفاق می‌افتد، و هر چه انفصال و گسست بیشتر باشد بهترین مدرسه هم قادر نخواهد بود مسئله تربیت را به معنای خودش مدیریت کند.

باقری تصریح کرد: در کنار مدارس، خانواده‌ها باید حضور داشته باشند و این دو در واقع با پیوندی که با هم دارند دست دردست یکدیگر به معنی واقعی کلمه تربیت را محقق می‌کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ