با کمبود پرستار مواجه هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به تحویل ۲۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: بیمارستان ها و تجهیزات خوبی داریم اما در زمینه پرستار و نیروی انسانی کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی چهارشنبه شب در مراسم افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی.سی.یو بیمارستان امام علی(ع) آمل، با بیان اینکه بیمه پایه همه داروهای شیمی درمانی برای بیماری‌های لاعلاج را پوشش می‌دهد، ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی نیز به فراخور رقمی که بیمه‌گذار پرداخت می‌کنند پوشش می‌دهند.

وزیر بهداشت، با بیان اینکه افتتاح به معنای شروع بلافاصله خدمت است، به کمبود نیرو اشاره کرد و افزود: وظیفه بنده این است تا با کمک نمایندگان، بتوانم سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه را برای تامین نیرو کافی متقاعد کنیم.

وی با اعلام اینکه سال‌ها در حال تلاش برای جبران کمبود نیرو در حوزه سلامت است و با اشاره به تحویل بیش از ۲۶هزار تخت بیمارستانی، یکی از عوامل نارضایتی مردم را نیروی انسانی برشمرد و افزود: بیمارستان، تجهیزات و پزشک خوب داریم اما حضور پرستار، نیروی کمک پرستار و بخش خدمات نیز باعث آرامش مردم می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اعلام اینکه ما با کمبود پرستار مواجه هستیم، ادامه داد: وقتی ده تخت را به یک پرستار دهیم نه تنها او را خسته بلکه ذله می‌کنیم و در کنار آن پرداخت‌ها نیز با دیرکرد همراه است، در صورتی که باید هر پرستار دو الی سه تخت داشته باشد و متاسفم که در دوران مدیریتم هرچقدر تلاش کردم نتوانستم سازمانهای مربوطه را متقاعد کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان های امور استخدامی و برنامه و بودجه با توجه به نیاز مردم، این حوزه را متفاوت ببینند، گفت: بیمار بیش از دارو نیازمند محبت است و ما در این زمینه نقص جدی در نیروی انسانی داریم.

وی با تایید این مطلب که آمل استعداد تبدیل شدن به قطب آموزش عالی در حوزه پزشکی را دارد، ادامه داد: اما هیچ قولی مبنی بر تاسیس دانشگاه پزشکی در آمل نداده‌ام؛ چراکه تاسیس دانشگاه یا دانشکده یک امر نظام‌مند بوده و هیچ وزیری حق قول در این زمینه را ندارد چرا که یک امر شورایی و دارای مقررات خاص است و وزیر تنها یک رای دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ