بازنگری جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در جذب دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بازنگری و نیاز شغلی جامعه مبنای جذب دانشجو می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام حاضر شد و با برخی مسئولان آموزش عالی این استان دیدار و گفت و گو کرد.
وی بر اهمیت همکاری دانشگاه های کشور در پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی، آسیب شناسی و ارائه طرح های پژوهشی در این خصوص تاکید کرد.
وزیر علوم در خصوص طرح آمایش دانشگاه ها که هنوز نهایی نشده است، این اطمینان را داد از نظرات دانشگاه ها و صاحب نظران در این طرح استفاده شود.
براساس گزارش مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، همچنین مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با اشاره به محدود بودن بودجه تامین تجهیزات دانشگاهی، بر اهمیت تمرکز بخشی به امکانات و تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی در استان ها تاکید کرده و خواستار استفاده دانشگاه ها و مراکز پژوهشی هر استان از امکانات به صورت مشترک و بهره گیری از دانشگاه های معین شد.
وی ارائه طرح های دانشگاهی متناسب با پتانسیل های هر شهرستان را خواستار شد و خاطرنشان کرد که سرمایه گذاری بخش خصوصی روی این طرح ها نه تنها به حل معضل کمبود اشتغال در شهرستان ها می انجامد بلکه از انحراف سرمایه گذاری های خصوصی به سوی بازار مسکن، طلا و ارز جلوگیری می کند.
در ادامه این دیدار، محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مورد طرح تجمیع خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی، توسط دانشگاه های معین و استفاده مشترک از خدمات توسط دانشگاه های هر منطقه، توسط مرکز منطقه ای و ISC در مورد ارائه خدمات پژوهشی به دانشگاه های منطقه ۷ اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایرنا، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱ میلادی) پیرو تفاهم منعقد شده بین فرهنگستان علوم کشورهای جهان سوم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.
هدف این مرکز ارتقاء سطح علم و فناوری در سطح کشورهای منطقه شبه قاره هند تا شمال آفریقا است. این مرکز، در سه حوزه کلان، تهیه منابع اطلاعاتی، پردازش منابع اطلاعاتی و تولید پایگاه های اطلاعاتی منتخب و نیز توزیع اطلاعات در سطح جوامع علمی کشورهای منطقه فعالیت می کند.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در چهارمین نشست وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در اکتبر ۲۰۰۸ میلادی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به عنوان اولین نظام استنادی جهان اسلام به اتفاق آراء به تصویب رسید. و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد.
ماموریت این پایگاه در حوزه کشورهای اسلامی ( ۵۷ کشور) است و فعالیت هایی چون رتبه بندی دانشگاه های کشورهای اسلامی، رتبه بندی نشریات معتبر کشورهای اسلامی و رصد تولید علم در این کشورها را در دستور کار دارد.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ