بازنشستگی ۶۰ تا ۹۰ هزار نیرو به‌ زودی در آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌زودی ۶۰ تا ۹۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و در سال‌های آینده باید نیروهای جوان به نظام تعلیم و تربیت وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید امیرمحمد خرازانی، مشاور وزیر و دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه گزینش امری حساس و مهم است و ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تحول در گزینش و به‌روزرسانی روش‌ها هستیم، اظهار داشت: گزینش برای دانشگاه فرهنگیان در مدت زمان طولانی‌تری انجام می‌شود و در گروه آموزش ابتدایی هم چون پذیرش به صورت نیمه متمرکز انجام می‌شود، روند گزینش طولانی‌تر است. وی با اشاره به اینکه به‌زودی ۶۰ تا ۹۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش کشور بازنشسته می‌شوند و باید به همین اندازه استخدام داشته باشیم، گفت: در سال‌های آینده باید نیروهای جوان و کارآمد به نظام تعلیم و تربیت وارد شوند که باید با برنامه‌ریزی، نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص به‌کار گرفته شوند.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، گفت: آینده نظام و انقلاب منوط به انتخاب‌ها و گزینش نیرو در آموزش و پرورش است، چرا که مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد. رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این گردهمایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان روایتی از زندگی شهدا، اظهار داشت: هم عمر مسئولیت‌های ما کوتاه است و هم عمرمان تمام شدنی است و خیلی زود می‌گذرد، آنچه که مهم است عمق و عرض عمر ماست که باید اثربخشی و فایده لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه گزینش، مرکز انتخاب ورود نیروی انسانی متعهد و کارآمد به دستگاه‌های اداری و دولتی و کاری حساس و خطیر است، گفت: افراد وارسته و بزرگ همواره روزانه به محاسبه اعمال خود می‌پردازند که این شیوه هم در زندگی روزمره رهبر معظم انقلاب وجود دارد و هم شهدا از جمله شهید قاسم سلیمانی به اعمال و رفتار خود در این دنیا رسیدگی می‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ هزار پرونده گزینش در آموزش و پرورش استان بررسی شده، گفت: گزینش، مرکز ورود نیروی انسانی کارآمد به دستگاه‌ها است و در سال جاری در آموزش و پرورش استان ۲۳ هزار تحقیق و ۸ هزار مصاحبه انجام شده و ۱۱ هزار پرونده هم نظردهی شده است. رضایی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ما در آموزش و پرورش برپایی نماز جماعت در ادارات و مدارس است که در این زمینه باید اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

منبع: تسنیم

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ