بازنشستگی آتش نشانان تهرانی همسان سازی می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره اجرای بازنشستگی سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانان به دو شکل اظهار داشت: با شورای شهر تهران، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استان‌ها به دنبال همسان بازنشستگی آتش نشانان در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی شهرداری تهران هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.
سوژه‌ مطرح شده در فارس من درباره بازنشستگی و سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانان است که در حال حاضر به دو روش در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی شهرداری تهران اجرایی می‌شود. به این نحو که آتش نشانان تحت پوشش تامین اجتماعی با ۲۰ سال خدمت و ۱۰ سال سنوات ارفاقی بازنشسته می‌شوند و آتش نشانان تحت پوشش صندوق بازنشستگی با ۲۰ سال خدمت و ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشسته خواهند شد. بنابراین عدم همسان سازی مشکلاتی را برای این قشر از جامعه که نقش مهمی در ایمنی شهر دارند ایجاد کرده است.
در این خصوص داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، اظهار داشت: بر اساس قانون بازنشستگی کارمندان سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با صندوق بازنشستگی شهرداری است.
وی افزود: در خصوص سختی کار آتش‌نشانان نیز در سال ۹۲ در کمیسیون اصل ۱۳۸ قانون اساسی سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان تهرانی مصوب شد و بر این اساس امتیازاتی به این افراد تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: طبق آیین‌نامه اجرایی سنوات ارفاقی آتش‌نشانان شهر تهران ۵ سال است و آتش‌نشانان با ۲۰ سال خدمت می‌توانند با ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشسته شوند و اگر ۲۵ سال خدمت کرده باشند نیز می‌توانند با ۵ سال سنوات ارفاقی و ۳۰ روز حقوق درخواست بازنشستگی بدهند.
وی افزود: اگر با ۲۰ سال درخواست بازنشستگی بدهند با ۲۵ روز حقوق می‌توانند بازنشسته شوند ولی آتش‌نشانانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند با ۲۰ سال سابقه و ۱۰ سال سنوات ارفاقی یعنی ۳۰ روز حقوق بازنشسته خواهند شد و این مزیت را نیز مجلس شورای اسلامی برای سازمان تامین اجتماعی دیده است.
داوری افزود: در حال حاضر بعضی از ورودی‌های جدید سازمان‌ آتش‌نشانی شهر تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که البته تعداد آنها محدود است ولی بخش عظیمی از ‌آتش‌نشانان تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری محسوب می‌شوند بنابراین این قانون نیاز به همسان‌سازی توسط قانون‌گذاران دارد.
وی افزود: سازمان آتش‌نشانی از این همسان‌سازی بسیار استقبال می‌کند و از مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران درخواست کرده است که نسبت به این همسان‌سازی اقدام شود. چرا که انگیزه آتش‌نشانان نیز در این خصوص افزایش خواهد یافت و با توجه به شغل مهمی که دارند و آن نیز امدادرسانی به شهروندان است تمام تلاش را خواهیم کرد که انگیزه‌های آتش‌نشانان حفظ شود و مراحل قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ادامه داد: قطعاً به دنبال همسان‌سازی سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی هستیم و امیدواریم آتش‌نشانان بتوانند در صندوق بازنشستگی شهرداری تهران با ۲۰ سال خدمت و ۱۰ سال سنوات ارفاقی و ۳۰ روز حقوق بازنشسته شوند.
وی افزود: آتش‌نشانان در بدو ورود می‌توانند بیمه خود را انتخاب کنند که بعضی از آنها بیمه تامین اجتماعی و عده‌ای دیگر نیز صندوق بازنشستگی شهرداری تهران را انتخاب کردند البته باید تلاش شود با همسان‌سازی انتخاب‌ها را از بین ببریم و همه در صندوق بازنشستگی شهرداری قرار بگیرند و از خدمات یکسان برخوردار شوند.
داوری تاکید کرد: هم اکنون نیز در حال رایزنی و گفت‌وگو با اعضای شورای شهر تهران و مجلس شورای اسلامی هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به همسان‌سازی سخت و زیان‌بار بودن شغل آتش‌نشانان و بازنشستگی آنها اقدام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ